8 svakodnevnih navika koje utiču na starenje

8 svakodnevnih navika koje utiču na starenje

Postoje neke širokorasprostranjene navike u ishrani i vežbanju koje pospešuju starenje. Sajt Prevention navodi njih osam i daje predloge šta da se uvede u rutinu umesto štetnih.

1. Šećer

Glikacija (šteta nastala u organizmu pod uticajem šećera) oštećuje kolagen koji održava kožu glatkom i čvrstom.
Da bi sprečila da se ovaj prirodni proces izmakne kontroli, dr Naila Malik, dermatolog iz Teksasa, drži se niskoglikemskih ugljenih hidrata kao što su integralne žitarice. One sadrže malo šećera, a organizam ih sporo vari što ograničava gubitak kolagena.

Drugi dermatolog, dr Nikolas Perikone, profesor medicine na Mičigenskom univerzitetu, preporučuje steviu kao zamenu za šećer kada poželite da zasladite ovsenu kašu ili čaj. Stevia je biljni zaslađivač koji se lako vari i koji ne izaziva glikaciju.

2. Aerobne vežbe

Bicikl ili pokretna traka vas možda oslobađaju nakupljenog stresa, ali uključivanje joge u redovni program vežbi pomoći će vam da izgledate mlađe i da se na duže staze zaštitite od posledica stresa.

Joga vežbe kao što su dečiji položaj (balasana), pas koji gleda dole (ado muka svanasana) ili pozdrav suncu (surija namaskar) popravljaju cirkulaciju, a upravo je pojačan dotok kiseonika ono što koži daje onaj predivan joga-sjaj“, kaže za Prevention dr Hema Sandaram, dermatolog iz Vašingtona.

Istraživanje je pokazalo da redovno vežbanje joge može da smanji upale i nivo stresa koji ubrzavaju starenje kože. Velika napetost može da poveća proizvodnju hormona što može dovesti do pogoršanja kožnih oboljenja kao što su psorijaza i ekcem. „Kontrolisanjem stresa, smirujemo upale kože„, objašnjava dr Eni Čiju, dermatolog iz Los Anđelesa. Zato probajte da jogom odagnate stres.

3. Kafa i ništa drugo sem kafe

Istraživanja pokazuju da zeleni čaj sadrži zaštitna jedinjenja kao što je EGCG (epigalokatehin galat) i teaflavine koji pomažu u prevenciji raka kože i razgradnje kolagena – što je uzrok bora.

4. Ne vežbate snagu

Redovni trening snage obezbeđuje bolji mišićni tonus koji snažnije podržava i koji će vam pomoći da zadržite zategnutu kožu od vrata nadole. „Za mene je trening snage svetinja, i uvek govorim pacijentima da ga, što su stariji, sve više upražnjavaju“, kaže dr Patriša Faris, dermatolog iz Los Anđelesa. „To je kao dodavanje volumena licu pomoću filera, samo što je u pitanju vaše telo.“

5. Neorganska hrana životinjskog porekla

„Hormoni koji se dodaju mlečnim proizvodima, živinskom i crvenom mesu mogu pospešiti pojavu akni„, kaže dr Keti Rodan, dermatolog iz San Franciska.

Ona tvrdi da njeni pacijenti koji reše da ređe jedu ovu vrstu hrane ili se odlučuju za meso sa organskog uzgoja i za organske mlečne proizvode, često primećuju kako njihova koža izgleda bolje.

6. Kiselost tela

Kiberli Snajder, nutricionista i autor knjige The Beauty Detox Solution, kaže da ona primećuje veliki napredak u kvalitetu kože i kose njenih klijenata kada oni počnu da jedu više hrane koja ima alkalno dejstvo, npr: peršun, bademi, kelj, kruške, limun, jabuke…

„Ako vam je organizam isuviše kiseo, što se može dogoditi kada vaša ishrana nije izbalansirana, on počne da izvlači alkalne minerale kao što su kalcijum, kalijum i magnezijum, a oni su zaslužni za naše jake i zdrave kosti, zube i kosu“, objašnjava Snajder.

7. Vežbanje bez odmora

Kada je vaša rutina vežbanja toliko intenzivna da ste sve vreme umorni, ali ne možete da spavate noću, moguće je da vam telo pokazuje da ćete, ukoliko ne stanete, biti povređeni. Ovi simptomi mogu biti znak premora, kaže Rajan Halvorson, lični trener i fitnes stručnjak. Drugi pokazatelji da preterujete jesu ekstreman bol u mišićima koji traje i po nekoliko dana, nenamerno gubljenje težine, povećan srčani ritam prilikom mirovanja, prekidi menstrualnog ciklusa ili smanjen apetit.

Kao što planirate vežbanje, tako isplanirajte i odmor„, kaže Pol de Mil, klinički fiziolog Bolnice za specijalnu hirurgiju na Menhetnu. „Ako nema ravnoteže između napora i oporavka, onda je mišić u stanju hronične upale, a ono što u početku izgleda kao običan bol nakon napornog treninga može prerasti u pravu povredu usled preteranog napora.“

8. Ishrana bez masti

Kada ishrana nije uravnotežena, koža, kosa i nokti to pokazuju. Smanjivanje količine kalorija moglo bi da liši telo određenih hranljivih materija koje pomažu zdravu podelu ćelija, regeneraciju ćelija i uopšte dobar tonus i strukturu kože, objašnjava dr Dejvid E. Benk, direktor Centra za dermatologiju, kozmetičku i lasersku hirurgiju u Njujorku.

„Koža takođe traži esencijalne masne kiseline, koje telo ne može samo da proizvede, kako bi održala dobru hidrataciju. Ishrana koja je isuviše siromašna mastima može da dovede do suve kože, gubitka kose i krtih noktiju.

Zanimaće vas i tekstovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *