Prirodni lekovi za menopauzu koji deluju

Žene koje žele da izbegnu korišćenje estrogenske terapije za lečenje simptoma menopauze mogu izabrati druge načine koji mogu biti veoma efikasni. Postoje prirodni lekovi za menopauzu koji pomažu kod problema sa pamćenjem, gojenjem, povišenim holesterolom i vaginalnim simptomima.

Bezbednosna napomena o prirodnim lekovima

Uvek imajte na umu da prirodno ne znači uvek i sigurno. Mnogi biljni i dijetetski dodaci ishrani (suplementi) uzajamno deluju na prepisane lekove ili mogu imati negativan uticaj na hronična zdravstvena stanja. Prirodno lečenje nije bez rizika. Što više znate, to bolje možete odabrati načine lečenja koji će vas učiniti sigurnim i zdravim.

Pre nego što se odlučite za upotrebu alternativnih i komplementarnih lekova za simptome menopauze, obratite se svom lekaru. Potrebno je, takođe, da za bilo koji lek koji koristite pročitate o mogućim neželjenim efektima i koje mere opreza su neophodne.

Problemi sa pamćenjem

Frustrirajuće je kada pokušavamo da se prisetimo reči ili imena, kada nam je na vrh jezika, ali ne uspevamo da se setimo. Traženje ključeva od kola ili naočara takođe može da nas dovede do ludila u momentu kada pokušavamo da izađemo iz kuće. Da li vam zvuči poznato?

Mnoge žene počinju da primećuju rupe u pamćenju dok ulaze u perimenopauzu. Možda je to samo prirodan proces starenja, ali postoji nešto što možemo da uradimo da bi smo sačuvali pamćenje kako starimo.

Zeleni čaj

Pijenje zelenog čaja povezano je sa mnogim zdravstvenim prednostima, uključujući tu i jačanje imunosistema i sprečavanje tumora.

Sadašnja naučna istraživanja sve češće zeleni čaj povezuju sa sprečavanjem aktivnosti enzima koji oštećuju pamćenje.

Zeleni čaj ima malo neželjenih uticaja i lako je dostupan.

Dovoljno sna

Da bi izvršavao zadatke pamćenja, mozak mora da ima dovoljno sna.

Izgleda da istraživanja ukazuju na to da i kratke dremke i duže spavanje pomažu radu mozga. Ako ne možete da ugrabite malo vremena da odremate tokom dana, onda osigurajte sebi dovoljno sna tokom noći.

Upravljanje stresom

Stres je veliki uništitelj pamćenja. Ako imate problema sa koncentracijom ili pamćenjem svakodnevnih stvari, obratite pažnju na nivo stresa. Istraživanja su potvrdila da čak i kratkotrajni stres može uticati na učenje i pamćenje.

Prelaz ka menopauzi – perimenopauza jeste doba života koje može doneti velike izazove. Razvod, bolest, briga o tinejdžerima i ostarelim roditeljima, samo su neki od mogućih izazova.

Briga o sebi i smanjivanje stresa u životu predstavljaju veštinu preživljavanja. Problemi sa pamćenjem mogu biti rani znak upozorenja da je nivo stresa sve viši.

Povećanje telesne težine

Povećanje telesne težine takođe predstavlja frustraciju za žene starije od 40 godina. Tačan način na koji estrogen utiče na metabolizam nije jasan. Ono što je, međutim, jasno jeste da mnoge žene koje nikada ranije nisu morale da se trude da održe zdravu težinu, počinju da imaju problema tokom i posle menopauze.

Iako ne postoje dokazani biljni preparati za mršavljenje, postoje promene u načinu života i ishrani koje mogu da vam pomognu da na prirodan način zaustavite sklonost gojenju.

Upravljanje stresom

Stres, preciznije lučenje hormona stresa kortizola, može remetiti sposobnost vašeg organizma da održava težinu. Održavanje kortizola na niskom nivou olakšaće vašem telu da upravlja kalorijama i metabolizmom masti.

Dijeta

Prelaz u menopauzu je pravo doba da se osvrnete na svoju ishranu i napravite izmene koje će vam služiti do kraja života.

Kako vaš metabolizam usporava i počinje da drugačije obrađuje kalorije, tako je neophodno da preispitate svoje stavove o hrani. Odgovarajuća ishrana u menopauzi stvoriće osnovu za zdravu postmenopauzu.

Podsećamo:

Vežbanje

Svi znaju da je vežbanje dobro za nas. Kako ulazite u menopauzu, ono postaje bitan deo vašeg plana za zdrav život. Gubitak težine, naravno, zahteva viši nivo aktivnosti.

Budući da vežbanje takođe pomaže pamćenju, raspoloženju i zdravlju kostiju, ono zaista predstavlja sveobuhvatan pristup dobrobiti u menopauzi. Vežbanje je ključni činilac za dovođenje do najvišeg novoa vaše sposobnosti upravljanja telesnom težinom.

Spavanje

Možda mislite da bi spavanje moglo da potkopa vaše napore da izgubite na težini, ali je zapravo tačno suprotno. Ako ne spavate dovoljno, dolazi do toga da želite da jedete više i da vaše telo skladišti salo na sredini tela.

Dovoljna količina sna obnavlja organizam i omogućava mu da se oporavi od stresa nakupljenog tokom dana. Vaše telo će na svaki način delovati efikasnije ako se odmarate koliko je potrebno.

Visok holesterol

Dok nivo estrogena u vašem telu počinje da opada tokom menopauze, nivo vašeg holesterola može početi da raste. Žene uskoro postaju izjednačene po pitanju rizika od srčanih bolesti sa muškarcima.

Možete pomoći da nivo vašeg holesterola ostane nizak pomoću nekih prirodnih sredstava.

Soja i crvena detelina

Pokazalo se da proteini soje smanjuju ukupan nivo holesterola i smanjuju “loš” (LDL) holesterol. Crvena detelina smanjuje trigliceride i izgleda da povećava “dobar” (HDL) holesterol.

Moguće je da ovi biljni estrogeni pomažu da se nadoknade propusti u zaštiti srca u periodu kada estrogen u telu počne da opada.

Integralni ovas

Uključivanje integralnog ovsa u ishranu može dovesti do smanjivanja rizika od srčanih bolesti time što on smanjuje nivoe ukupnog i LDL holesterola.

Melatonin

Osim što pomaže pri spavanju, melatonin može da pomogne u podizanju nivoa HDL holesterola, a da se pri tom ne poveća ukupni holesterol. Ovo se može pokazati kao zaštita za žene sa povećanim rizikom od srčanih bolesti.

Ako uzimate melatonin za spavanje, možda ćete otkriti da vam se, kao nuspojava, popravio i holesterol.

Vaginalni simptomi

Ženama može biti neprijatno da se lekaru požale na dva problema – gubitak zadovoljstva tokom seksualne aktivnosti i nevoljno ispuštanje urina.

Ako imate vaginalne simptome dok prolazite kroz menopauzu, postoji nekoliko stvari koje biste možda želeli da probate.

Krema od divljeg jama

Kreme koje se spravljaju od divljeg jama (Dioscorea Villosa) sadrže fitoestrogen koji, kao i druge estrogenske kreme, može pomoći kod simptoma lokalnom primenom.

Vitamin E i laneno ulje

Kombinacija vitamina E i lanenog ulja, uzeta oralno ili upotrebljena direktnim nanošenjem na vaginu, može u nekim slučajevima doneti olakšanje kod vaginalnih i urinarnih tegoba.

Žene ih obično uzimaju kao dodatke ishrani, ali takođe postoje i kreme koje ih sadrže i koje se nanose direktno na vaginu.

Kegelove vežbe

Kegelove vežbe mogu se koristiti za jačanje mišića karličnog dna. One mogu poboljšati osećaj tokom odnosa i smanjiti urinarnu inkontinenciju.

Ako ih radite nekoliko puta dnevno, verovatno ćete primetiti rezultate za dve do četiri nedelje.

Hidratantna sredstva i lubrikacija vagine

Ovo “tehnički” nisu prirodni lekovi. Hidratantna sredstva za vaginu deluju nekoliko dana kako bi vagina postala elastičnija. Vaginalni lubrikanti pomažu u smanjenju trenja i bola tokom seksa.

Proizvodi na bazi vode verovatno neće izazvati alergijsku reakciju i lako ih je pronaći u apotekama.

Stručna redakcija teksta: Rošel Kolins
Tekst je preuzet, uz odobrenje, sa portala Very Well Health
Izvor: VeryWellHealth

Prevod: Penzin.rs

Fotografija: Maria Lupan sa Unsplash

%d bloggers like this: