Stres kod starijih (2): Aktivnosti koje pomažu

Uz adekvatnu pomoć, stariji mogu da se bore protiv stresa i njegovih negativnih uticaja. Treba posvetiti deo vremena pomaganju starijima da shvate sa kakvim se teretom suočavaju. 

Članovi porodice koji se staraju o staroj osobi trebalo bi da budu svesni stresa koji se odnosi na njihove bližnje. Prepoznavanje znakova i njihovo rano otkrivanje može pomoći starijoj osobi da nauči da prepozna uzroke stresa i da preduzme korake da ublaži posledice koje stres može izazvati.

Aktivnosti kao što su joga, šetnja i druge fizičke vežbe prilagođene starijim osobama, odlične su za otklanjanje stresa. Mnoge starije osobe u svetu uživaju u dobrobitima časova tai-čija. Majo klinika podržava ovaj oblik borilačkih veština kao dobar način oslobađanja od stresa i pomaganja kod zdravstvenih tegoba.

Neke starije osobe nisu u mogućnosti da učestvuju u fizičkim aktivnostima, ali postoje i drugi načini da se smanji stres. Zdrava, dobro izbalansirana ishrana i zdrav san noću mogu držati stres pod kontrolom. Pristupanje grupi koja se bavi nekom „nefizičkom“ aktivnošću, kao što je volontiranje ili klub u kome se igraju karte ili šah, omogućava socijalizaciju i mogućnost da se razbije monotonija dana ili pritisak svakodnevnih obaveza.

Činjenica da je stres sastavni deo života ne znači da starije osobe moraju da se same suočavaju sa njim. Uz adekvatnu pomoć, stariji mogu da se bore protiv stresa i njegovih negativnih uticaja. Treba posvetiti deo vremena pomaganju starijima da shvate sa kakvim se teretom suočavaju.

Treba im pomoći da isplaniraju aktivnosti koje odgovaraju njihovom životnom stilu, koje su zabavne, ali i koje smanjuju uticaje stresa. Na taj način, kvalitet života seniora može se značajno povećati i može se omogućiti da žive samostalno u udobnosti svojih domova.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *