Poskupljuje izdavanje vozačke dozvole

Poskupljuje izdavanje vozačke dozvole, baš kao i izdavanje duplikata ovog dokumenta.

Na osnovu predloženih izmena Zakona o republičkim administrativnim taksama, izdavanje vozačke dozvole ubuduće će koštati 1.100 dinara. Cena izdavanja duplikata vozačke biće još skuplja i iznosiće nešto više od 1.500 dinara.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Blic da su nameti za vozače u poslednjoj deceniji rasli. Podseća da su vlasnici automobila već plaćali za prvu pomoć, žute prsluke, promenu “tablica sa kvačicama”, zamenu saobraćajnih dozvola zbog neodgovarajućih podataka… Vreme je da se ti nameti smanjuju, a nikako da se podižu.

Okanović se pita šta je zakonodavce opredelilo za poskupljenje vozačke dozvole odnosno njenog duplikata. Naglasio je da je izdavanje duplikata skuplje od običnog izdavanja dozvole. Stiče se utisak, smatra Okanović, “kao da se vozači kažnjavaju što ih je neko odžepario u GSP-u pa su ostali bez dozvole”.

Narodnoj banci Srbije plaća se, od sada, taksa od 255 dinara za izradu vozačke dozvole. Plaća se i naknada za izdavanje vozačke dozvole od 621 dinara. Korisnik novca za ovu naknadu je MUP. Duplikati vozačke dozvole izdaju se uz iste troškove.

Izvor: Blic
FotografijaS. Hermann & F. Richter za Pixabay

Znate li…

Svojevremeno, jedan od čitanijih tekstova na Penzinu bio je: Obavezna zamena stare vozačke za novu do 10. juna 2017. Nebrojeno smo pitanja imali u vezi sa ovim. Iako mi nismo pravi adresat, razumemo, kao i uvek, muku: ljudi nisu imali koga drugog da pitaju. A zbunjenost novim pravilima jeste nešto što redovno prati njihovo uvođenje. Kad nam već stalno uvode nove namete, bilo bi dobro i da nam omoguće dobru uslugu nadležnih službi.

Posedovanje vozačke dozvole je mnogima veoma važno. V. tekst: Kad prestanu da voze, starije osobe se izoluju

Ipak, neki stariji vozači mogu predstavljati opasnost na putu:

O tome treba razgovarati i na to treba obratiti pažnju: Znaci da je vreme da se pusti volan

Iako je od nas daleko priča o novim tehnologijama za lakšu vožnju starijih, ne znači da treba da od svih starijih napravimo građane drugog reda i da im, po pravilu oduzmemo dozvole čim napune određeni broj godina. A tek da ne pričamo o tome da je besmisleno da država sve vozače optereti besmislenim nametima. Mada bi ovako nešto, prosečnom osiromašenom penzioneru, moglo biti podsticaj da “pusti volan”.