Prema istraživanju koje je spovedeno još 2011. na izraelskom Ben Gurion univerzitetu (BGU), stariji vozači zbog svog suženijeg vidnog polja dvaput češće u odnosu na mlađe vozače previđaju pešake na trotoaru. Ovaj svoj nedostatak kompenzuju sporijom vožnjom.
Istraživanje je poredilo vreme opažanja i reakcije na pešake kao opasnost između starijih i mlađih vozača. Sprovedeno je kao odgovor na povećan broj saobraćajnih nesreća u koje su bili uključeni pešaci i stariji vozači. Osobe starije od 65 godina su grupa koja najbrže raste u zapadnom svetu i više starih vozača nego ikad nalazi se na drumovima.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Istraživači sa BGU koristili su dve metode evaluacije: vožnju u saobraćajnom simulatoru dok se gleda video sa saobraćajnim scenama i identifikaciju opasnih situacija pritiskanjem dugmeta.
Rezultati su pokazali da je starijim vozačima bilo potrebno više vremena da odgovore na opasnost koja je dolazila od pešaka. Stariji vozači su u odnosu na mlađe teže opažali otprilike polovinu događaja koji su vezani za pešake.
Test simulator vožnje otkrio je i da su stariji duplo manje kočili kao odgovor na pešake na trotoaru.
Međutim, starija grupa pokušala je da se nosi sa opasnostima tako što je smanjila brzinu vožnje za skoro 20%, što im je omogućilo više vremena da obrade potencijalne hazarde čak i kad nisu mogli da ih otkriju.
„Ovi nalazi učvršćuju tvrdnju da stariji vozači kod kojih se pokazalo da imaju uže korisno vidno polje, mogu imati i manju sposobnost otkrivanja opasnosti, naročito kada je ona izvan njihovog vidnog centra“, objašnjava Tal Oron-Gilad, istraživač sa odseka za industriski inženjering na BDU. Ona smatra da bi vlasti morale da budu svesne ovih ograničenja starijih vozača i da bi trebalo da probaju da im pomognu novim, adekvatnijim označavanjem.