Jedna od teških tema u okviru porodice jeste razgovor sa starijim članom na temu prekida vožnje automobila. Najbolje je da se to radi na nivou cele porodice kada se primete prvi loši znaci…
Psihoterapeut Mark Orner (Marc Orner), smatra da porodice treba da prate znake u slučaju da je bezbednost nekog od starijih članova ugrožena u saobraćaju:
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
– Morate se provozati sa njima. Ukoliko primetite da oni ne primete promenu svetla na semaforu, ili vozila iz drugog pravca, ili da ne vide znak stop, onda je vreme da se prestane sa vožnom.
On kaže da je jedna od najtežih stvari razgovarati sa starijom osobom na temu prekida vožnje automobila, i najbolje je da se to radi na nivou cele porodice.
– Bolje je kada porodica tome pristupa polako i jedinstveno, a pridružuje im se i drugi supružnik.
Na tu temu govori i jedna gospođa koja je bila vozač 60 godina, a onda je morala da prestane da vozi:
– To je verovatno bilo jedno od najvećih razočarenja i neuspeha u mom životu. Jer, vožnja je bila moja sloboda. Bila je to odluka cele porodice. S obzirom da ne želim da ugrozim bilo koga drugog zadovoljna sam, ali ne i srećna – kaže ona.
Najviše je pogađa to što više nema slobodu da ode i vrati se kad god poželi. Ipak, nalazi snage i da se našali:
– Bar ne moram više da plaćam auto osiguranje! (U SAD ne postoji registracija automobila svake godine kao kod nas – prim. Penzina).
Zakon u Teksasu propisuje da vozačka dozvola mora da se obnavlja nakon 80. godine života. Uz to ide i provera vida na svake dve umesto na svakih šest godina, piše KTXS.