Jednostavni načini za zaštitu vida (3)

Iako ne možemo promeniti nasleđe i neke aspekte života koji doprinose slabljenju vida i obolevanju očiju, neke male, ali značajne izmene možemo napraviti.

 

Mnogi ljudi smatraju vid najznačajnijim svojim čulom, a opet, veoma malo pažnje posvećujemo njegovom održanju. Iako ne možemo promeniti nasleđe i neke aspekte života koji doprinose slabljenju vida i obolevanju očiju, neke male, ali značajne izmene možemo napraviti.

Serijal: Jednostavni načini za zaštitu vida

  • Ishrana 

Hrana igra važnu ulogu u sprečavanju raznih oboljenja, od katarakte do starosne degeneracije makule. Namirnice bogate antioksidantima obezbeđuju različite dobrobiti za organizam, a jedna od njih je i zaštita vida.

Prema Američkom optometričkom udruženju (American Optometric Association AOA), vitamini C i E, lutein, zeaksantin, cink i esencijalne masne kiseline predstavljaju ključne hranljive materije za održavanje dobrog vida kako čovek stari. Vitamini C i E nalaze se u izobilju u zelenom, lisnatom povrću (spanać, kelj, blitva), bobičastom voću i agrumima, a vitamin E i u koštunjavim plodovima (orasi, bademi, pistaći, lešnici). Oni pomažu zaštitu protiv oštećenja od slobodnih radikala i mogu smanjiti rizik od nastanka katarakte.

Lutein i zeaksantin, koji se često nazivaju „vitaminima za oči“, lisnato povrće i jaja mogu smanjiti rizik od različitih bolesti oka povezanih sa starenjem. Masne kiseline (naročito omega-3 koja se nalazi u orasima, lososu i soji) i cink (nalazimo ga u ostrigama, crnoj čokoladi i kikirikiju), važni su za održavanje zdravlja tkiva očiju.

Napomena Penzina: Ovaj kratak serijal napisan je na osnovu tekstova En-Mari Botek. Mi bismo ovde dodali, a uskoro ćemo u posebnom tekstu i obraditi, da je i vitamin A izuzetno važan za vid i očuvanje zdravlja očiju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *