Polovina građana Srbije štedi i 2019. godine, pokazalo je istraživanje Erste grupe o našim štednim navikama. Štednju smatra važnom dve trećine.
Koliko uštede građani Srbije?
Mesečno, u proseku, građani Srbije uštede 4.771 dinar, koliko i 2018. godine. U stalnom je porastu, u protekle tri godine, broj građana koji uspeva da uštedi nešto veće iznose. Četvrtina ispitanika mesečno sačuva od 6.000 do 20.000 dinara, što je četiri odsto više nego 2018.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Približno jedna trećina građana, njih 31 odsto, zadovoljna je sumom koju trenutno može da izdvoji za štednju. Zadovoljstvo iznosom štednje je u blagom porastu u proteklih već pet godina.
Približno tri četvrtine anketiranih izjavilo je da je suma koju su uspeli da uštede u protekle dve do tri godine ista ili viša.
Oni koji su sačuvali manje nego prethodnih godina, kao glavne razloge za to navode niže ukupne prihode domaćinstva, povećanje troškova života, kao i veće troškove za lečenje, odnosno negu starih.
Iznosom koji uštede nije zadovoljno 43 odsto štediša.
Kako štede građani Srbije?
Štednju smatra važnom dve trećine ispitanika, a nešto više od trećine veoma važnom. Štednja je najznačajnija je građanima starosti od 30 do 49 godina.
Stariji od 50 godina i dalje čine najveći udeo štediša Erste banke sa oročenom ušteđevinom, više od 65 procenata. Udeo mladih do 20 godina je 6,2 odsto.
Kad su u pitanju štedni proizvodi, građani Srbije su najviše zainteresovani za oročenu štednju, štednju po viđenju i životno osiguranje. Udeo onih koji gotovinu čuvaju kod kuće ili u sefu je na najnižem nivou u proteklih sedam godina i iznosi 23 odsto.
Stvaranje finansijskih rezervi za hitne slučajeve je i dalje najčešći motiv za štednju. Njega je navelo 73 odsto ispitanika. Na drugom mestu su manje i veće nabavke i renoviranje.
Četvrtina ispitanika kaže da im se finansijska situacija poboljšala u poslednje dve-tri godine.
Istraživanje je sprovedeno u septembru 2019. godine, a anketirano je oko 500 građana.
Izvor: Beta
Fotografija: Josh Appel za Unsplash