Coca-Cola finansira studije o neškodljivosti šećera

Coca-Cola finansira studije o neškodljivosti šećera

Kompanija Coca-Cola finansira, milionima dolara, naučnike koji šire priču da je gojaznost više posledica nedostatka fizičke aktivnosti nego načina ishrane i unosa šećera, piše The New York Times.

Fotografija iz teksta Indeks telesne mase BMI

Ovo je deo njihove poslovne strategije kako bi sprečili dalji pad prodaje gaziranih pića. Coca-Cola je, između ostalih, finansirala i Global Energy Balance Network, neprofitnu organizaciju koja promoviše ideju da su ljudi koji vode računa o svojoj težini isuviše opsednuti svojom ishranom, a da ne pridaju dovoljno važnosti vežbanju.

Ta tvrdnja se potura javnosti iako se danas stručnjaci sve više slažu da ishrana ima mnogo veći uticaj na težinu od vežbanja.

Profesor nutricionizma na Univerzitetu u Severnoj Karolini Beri M. Popkin podseća da, na primer, jedna Coca-Cola limenka (355 ml) sadrži 140 kalorija i oko 10 kašičica šećera. Treba preći pet kilometara da bi se sagorela ta količina kalorija.

Nivoi fizičke aktivnosti u zapadnim zemljama ostali su stabilni u protekle tri decenije, dok je stopa gojaznosti veoma skočila, istakli su, aprila 2015. godine, Asem Malhotra, direktor organizacije Action on Sugar i njegove kolege u časopisu British Journal of Sports Medicine.

Nedavna analiza istraživanja o gaziranim pićima, koja je objavljena u prestižnom naučnom časopisu PLOS One, a koju navodi New York Times, pokazuje da je kod istraživanja finansiranih od strane kompanija kao što su Coca-Cola, PepsiCo, American Beverage Association (Američko udruženje proizvođača pića) i industrije šećera, pet puta veća šansa da se neće pronaći ikakva veza između zašećerenih pića i gojenja nego kada su u pitanju istraživanja koja vrše naučnici koji nisu u sukobu interesa.

Finansiranje vodećih naučnih istraživača od strane kompanije Coca-Cola podseća na taktiku koju je koristila duvanska industrija kada je koristila stručnjake da poseju seme sumnje da je pušenje opasno po zdravlje, kaže Beri Popkin. O tome možete čitati u tekstovima Zlatni holokaust – Konspiracija proizvođača cigareta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *