Kompanija Coca-Cola finansira, milionima dolara, naučnike koji šire priču da je gojaznost više posledica nedostatka fizičke aktivnosti nego načina ishrane i unosa šećera, piše The New York Times.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Fotografija iz teksta Indeks telesne mase BMI
Ovo je deo njihove poslovne strategije kako bi sprečili dalji pad prodaje gaziranih pića. Coca-Cola je, između ostalih, finansirala i Global Energy Balance Network, neprofitnu organizaciju koja promoviše ideju da su ljudi koji vode računa o svojoj težini isuviše opsednuti svojom ishranom, a da ne pridaju dovoljno važnosti vežbanju.
Ta tvrdnja se potura javnosti iako se danas stručnjaci sve više slažu da ishrana ima mnogo veći uticaj na težinu od vežbanja.
Profesor nutricionizma na Univerzitetu u Severnoj Karolini Beri M. Popkin podseća da, na primer, jedna Coca-Cola limenka (355 ml) sadrži 140 kalorija i oko 10 kašičica šećera. Treba preći pet kilometara da bi se sagorela ta količina kalorija.
Nivoi fizičke aktivnosti u zapadnim zemljama ostali su stabilni u protekle tri decenije, dok je stopa gojaznosti veoma skočila, istakli su, aprila 2015. godine, Asem Malhotra, direktor organizacije Action on Sugar i njegove kolege u časopisu British Journal of Sports Medicine.
Nedavna analiza istraživanja o gaziranim pićima, koja je objavljena u prestižnom naučnom časopisu PLOS One, a koju navodi New York Times, pokazuje da je kod istraživanja finansiranih od strane kompanija kao što su Coca-Cola, PepsiCo, American Beverage Association (Američko udruženje proizvođača pića) i industrije šećera, pet puta veća šansa da se neće pronaći ikakva veza između zašećerenih pića i gojenja nego kada su u pitanju istraživanja koja vrše naučnici koji nisu u sukobu interesa.
Finansiranje vodećih naučnih istraživača od strane kompanije Coca-Cola podseća na taktiku koju je koristila duvanska industrija kada je koristila stručnjake da poseju seme sumnje da je pušenje opasno po zdravlje, kaže Beri Popkin. O tome možete čitati u tekstovima Zlatni holokaust – Konspiracija proizvođača cigareta