Uticaj jin i jang aspekata hrane na zdravlje i vitalnost – Hrana za či srca

Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, leto je godišnje doba povezano sa či srca, a ono je predstavljeno elementom vatre i crvenom bojom.

Gorke i namirnice koje hlade

hranljive su za či srca. Dobra hrana su zelen od maslačka, salata od rukole i rotkvica i sardine sa limunom i maslinovim uljem. U lekovitu hranu za či mrežu srca spadaju i sva riba bogata omega tri masnim kiselinama, crveno sočivo, rabarbara i sveže šljive i urme.

Kada se planira optimalna ishrana za prevenciju hroničnog oboljenja srca trebalo bi uzeti u obzir i dva važna egzogena faktora:

1. Vrsta posla kojim se bavite
Fizički rad ili veća fizička aktivnost na poslu (u odnosu na rad u kancelariji ili drugi posao koji se obavlja sedeći, nepokretno) menja količinu proteina koju treba unositi.

2. Otrovi kojima ste izloženi
Osoba koja radi u frizerskom salonu ili fotokopirnici, koja postavlja podne obloge ili pregradne zidove ili koja živi i radi u prenaseljenom, zagađenom gradu, doživljava povećanu izloženost otrovima iz okruženja.

Takvoj osobi je potrebna ishrana bogata antioksidantima – zaštitnim jedinjenjima hrane kao što su flavonoidi i drugi fenoli, karotenoidi i sumporna jedinjenja izotiocijanati koja se mogu naći u prokelju, potočarki i u renu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *