Tuga u menopauzi (6): Načini borbe

Borba sa menopauzom ponekad je kao borba protiv stresa na poslu: delegiraj posao, protegni noge, proluftiraj glavu i veruj svojoj mudrosti

Serijal tekstova nastao na osnovu knjige Stefani Bender i Trejsi Kolbert „End Your Menopause Misery: The 10-Day Self-Care Plan“ (Prekinite svoju patnju u menopauzi: 10-dnevni plan samopomoći)
Zatražite pomoć
Delegiranje dela svojih obaveza može vam omogućiti da izdvojite momenat za sebe umesto da trpite stres i osećaj iznurenosti. Odlučite šta vam je potrebno i iznesite svoje zahteve jasno i glasno. Budite precizni, a ne neodređeni.

Rečenice tipa: „Ne znam šta da spremim za večeru“ i „Kuća je u haosu“ treba zameniti jasno formulisanim zahtevima za pomoć: „Hoćeš li, molim te, doneti kući hranu iz restorana i svratiti do prodavnice po mleko?“ i „Molim te, da li bi hteo/htela da (popunite ono što vam je potrebno) usisaš, složiš veš, promeniš posteljinu, središ dnevnu sobu, središ polovinu računa?“

Shvatićete da traženje pomoći nije tako teško nakon što to učinite nekoliko puta, a kada poželite da stavite do znanja porodici, prijateljima ili kolegama koliko cenite njihovu pomoć, možete i vi nešto učiniti za njih ili im nešto pokloniti.

Promenite mesto
Izađite napolje kako biste se oraspoložili. Umesto izlaska na kafu ili ručak, dogovorite se da odete sa dragim ljudima u šetnju, birajući kad god možete drugu rutu na kojoj možete da šetate i pričate. Izađite i napunite se dobrom energijom slušajući poj ptica, šuštanje lišća ili padanje kiše, osećajući zrake sunca (ali ne letnjeg!) na koži, dišući punim plućima.

Verujte svojoj stečenoj mudrosti
Nisu sve promene raspoloženja u srednjim godinama uznemirujuće. Možemo osećati zahvalnost što su neizvesnost i nesigurnost koje smo osećale kao mlade žene ustupile mesto promišljenijem i pronicljivijem pogledu na svet i svojevrsnoj mudrosti u sagledavanju sebe. Naša mudrost – ponekad teško, a ponekad lagano sticana vremenom, može nam poslužiti i da se lakše nosimo sa menopauzom.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *