Tehnike samomasaže za probleme sa varenjem (1)

Jednostavnom tehnikom samomasaže posle jela, pomažemo stomaku da bolje vari…

Putem dodira, možemo ponovo da uspostavimo neretko pokidanu vezu između tela i uma, opuštajući se i oslobađajući sebe stresa i napetosti.

Masaža je, kao i meditacija, drevna veština koja se razgranala u mnogo različitih vrsta. Mnoge vrste masaže imaju za cilj uklanjanje napetosti mišića i vezivnog tkiva.

Problemi sa varenjem čvrsto su povezani sa funkcionisanjem mišića i vezivnog tkiva u sistemu za varenje.

Kod sindroma nervoznih creva, glatko mišićno tkivo koje oblaže zidove creva kontrahuje se jače nego što bi trebalo, što hranu primorava da se kreće brže. To je jedan od razloga nastanka dijareje ili gasova.

Ponekad se mišići creva kontrahuju tako da hrana prolazi sporije što dovodi do konstipacije.

A pošto stres koji se nakuplja u telu doprinosi problemu sa varenjem, oslobađanje od napetosti definitivno pomaže svima sa stomačnim problemima.

Zato bi bilo dobro da se stekne navika da se svakodnevno primenjuju jednostavne tehnike samomasaže.

Masaža stomaka nakon jela

Većina ljudi instinktivno trlja stomak nakon jela, naročito kada se prejede. Ovo treba da postane navika jer ova tehnika pomaže kod stomačnih problema.

  1. Šaku sa dlanom ka telu treba staviti na pupak
  2. Blago pritiskajući pokretati šaku u sve većim krugovima u pravcu kazaljke na satu
  3. Nakon najvećeg kruga koji obuhvata ceo stomak, početi ponovo. Ponoviti deset puta
U ovom pravcu se kreće i hrana kroz creva, te ovom kružnom masažom pomažemo varenje. Naročito je preporučljiva ljudima koji su skloni konstipaciji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *