Plivanje kao najbolja vežba protiv padova u starosti

Plivanje kao najbolja vežba protiv padova u starosti
Rak dojke na grudima muškarca (potražite na Penzinu)

Istraživanje u Australiji četiri godine ispitivalo je 1.700 muškaraca starijih od 70 godina tražeći vezu verovatnoće pada i fizičkih aktivnosti kojima su se bavili rekreativno. Tokom istraživanja desilo se 2.700 padova ispitanika…

Za 88 muškaraca koji su se bavili plivanjem, padovi su se dešavali 33 odsto manje u odnosu na prosek svih ostalih učesnika u istraživanje.

Druge aktivnosti učesnika bile su golf, vežbanje, vožnja sobnog bicikla ili trčanje na pokretnoj traci. Međutim, kod njih se padovi nisu javljali ništa ređe u odnosu na one koji se uopšte nisu bavili rekreacijom.

– Za razliku od sportova „na suvom“, plivači moraju sami da nalaze ravnotežu, a u isto vreme da prave koordinisane pokrete – objašnjava autorka studije Dafna Merom sa univerziteta Western Sydney.

Jedan od testova koji je rađen jeste i test „lelujanja“ u kom se od učesnika traži da 30 sekundi stoji sasvim mirno, dok istraživači mere svako, pa i najmanje pomeranje tela.

Pored toga, rađeni su i testovi brzine hoda i ravnoteže. A nakon početne ankete i testova istraživači su na svaka četiri meseca zvali muškarce da ih pitaju da li je u međuvremenu bilo situacija sa padom.

Svi učesnici bili su stanovnici predgrađa Sidneja – ne iz domova za stare.

Hodanje, kao najčešći vid rekreacije kod starijih osoba, takođe nije smanjilo rizik od pada.

Iako je istraživanje uključivalo samo muškarce, naučnici pretpostavljaju da je za žene situacija još jasnija jer one uopšte imaju manje mišićne mase od muškaraca pa bi plivanje takođe trebalo da se pokaže kao najefektnije.

Oni takođe ističu da ne mora da znači da je plivanje uzrok manje padova, već da ljudi koji plivaju i po prirodi imaju snažnije noge od ostalih, te da su možda zato izabrali upravo ovaj sport.

Studija je tako pokazala da je moguće da su i biciklisti u manjem riziku od pada, ali bilo ih je premalo u istraživanju da bi se moglo doći do zaključaka.

– Moj utisak jeste da ljudi u godinama treba redovno da imaju kompleksne motoričke aktivnosti, a ne samo da hodaju – kaže Dafna Merom za Live Science.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *