Ishrana za zaštitu očiju

Sa dolaskom leta, možemo se nadati uživanju u sunčanim danima. Međutim, zraci sunca mogu biti štetni ne samo za kožu već i za oči.

Tokom proleća i leta, naše oči su često stavljene pred težak test: pored svakodnevnih napora (stres, zagađenje, dug rad ispred ekrana…), sunčevi zraci, polen i suvi vazduh podstiču sušenje očiju i njihovu iritaciju. Zato je veoma važno zaštititi oči i svakodnevno ih negovati.

Kvalitetne naočari za sunce svakako su neizbežne, ali postoje i drugi načini da se ojača prirodna zaštita očiju.

Zeleno povrće je blagodat za mrežnjaču. Lutein doprinosi, pre svega, zaštiti centra mrežnjače ili retine koji se naziva makula, a kojeg jaka svetlost oštećuje. Prema istraživanjima, lutein štiti DNK ćelije mrežnjače promovisanjem njihove obnove i sprečavanjem, na taj način, njihove degeneracije. Zbog toga je preporučljivo da se poveća upotreba zelenog lisnatog povrća u ishrani (spanać, kelj, blitva itd).

Vitamini posebno korisni za oči jesu trio: A, C i E. Redovni unos ovih vitamina doprinosi dobrom funkcionisanju mrežnjače i dobrom vlaženju očiju.

  • Da biste obezbedili dovoljan unos vitamina A, jedite jaja (vitamin A je u većoj meri prisutan u žumancetu), šargarepu, paradajz i jetru.
  • Vitamin C se, uglavnom, u većim količinama nalazi u citrusima, paprikama, kiviju…
  • Vitamin E se nalazi u različitim vrstama ulja, pšeničnim klicama, puteru, orasima i bademima…

Na kraju, treba znati da se određena očna tkiva satoje od 78 odsto vode, tako da je za zdravlje očiju takođe veoma preporučljivo piti dovoljne količine vode.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *