Internet prodavnice jasno da naznače uslove popusta

Internet prodavnice, baš kao i svi drugi trgovci ili pružaoci usluga, moraju jasno da naznače uslove popusta. Na ovo podsećaju u PKS-u pred prolećnu sezonu popusta.

Po Zakonu o trgovini, svi onlajn šopovi su u obavezi da jasno naznače trajanje popusta, odnosno od kog do kog datuma važi određeni prodajni podsticaj. Na ovo su podsetili u Sektoru udruženja privrede Privredne komore Srbije (PKS) uoči prolećnih sniženja.

Prodajni podsticaj je ponuda robe ili usluge pod povoljnijim uslovima u odnosu na redovnu ponudu.

Prodajni podsticaj mora da sadrži vrstu podsticaja. Evo koja je razlika između vrsta podsticaja.

Akcijska prodaja je najčešća prodaja sa sniženom cenom. To je prodaja robe po ceni koja je niža od prethodne cene te robe. Akcijska prodaja ne može da traje duže od 31 dana. Trgovac koji organizuje akcijsku prodaju sa rokom važenja do tri dana ne mora da istakne sniženu i prethodnu cenu. Dovoljno je da navedu procenat sniženja.

Sezonsko sniženje je prodaja robe po sniženoj ceni nakon proteka sezone. Ono počinje u periodu između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula. Može trajati najviše 60 dana.

Rasprodaja robe je prodaja po nižoj ceni u odnosu na prethodnu cenu, u slučaju prestanka poslovanja trgovca, prestanka poslovanja u određenim objektima ili prestanka prodaje određene robe. Robu koja je predmet rasprodaje mora biti odvojena od robe koja se prodaje pod redovnim uslovima.

Pored vrste prodajnog podsticaja, mora biti jasno naznačena roba ili usluge na koju se odnosi. Takođe, jasno treba da bude naveden period važenja, sa naznakom datuma početka i datuma isteka. U slučaju da je u pitanju rasprodaja, treba da je istaknuta naznaka “Dok traju zalihe”.

Svi trgovci, pa tako i internet prodavnice, dužni su da naznače i sve eventualne posebne uslove vezane za ostvarivanje prava na podsticaj.

Izvori: Tanjug, Potrošač

Podsećamo:

%d bloggers like this: