Fejzbuk testament – odredite naslednika svog profila

Fejzbuk testament – odredite naslednika svog profila

Fejzbuk je 12. februara 2015. godine predstavio novu uslugu za svoje korisnike koji sada mogu da odrede ko će, u slučaju njihove smrti, da se pozabavi sa njihovim Fejzbuk nalogom (porodica, prijatelji).

Cela stvar funkcioniše tako što „neko“ obavesti Fejzbuk da je korisnik preminuo, zatim Fejzbuk njegov profil pretvara u „spomenik“ („memorialize“), a kontakt koji je prethodno najavljen kao upravnik profila u ovakvim slučajevima preuzima kontrolu.

Novi upravnik profila preminulog moći će:

  • da napiše post koji će biti prikazan na vrhu zamrznutom „tajmlajna“ (npr. sa oproštajnom porukom, ili sa pozivom na sahranu)
  • da prihvati nove zahteve za prijateljstvo prijatelja i rodbine sa kojima se pokojnik nije ranije povezao na Fejzbuku
  • da unapredi naslovnu (cover) i profilnu fotografiju.

Pored toga, korisnici Fejzbuka mogu unapred ovim osobama dozvoliti da preuzmu (download) arhivu fotografija, postova i informacija sa profila koje su za života delili na Fejzbuku.

Ova osoba neće moći da se uloguje kao osoba koja je preminula jednom kada Fejzbuk bude obavešten o smrti, niti će moći da vidi privatne poruke korisnika u inboksu.

Naravno, Fejzbuk omogućava korisnicima i zatraže da njihov profil bude obrisan čim stigne informacija o smrti.

Kako bi se odredila osoba koja će posthumno upravljati profilom potrebno je:

  • otvoriti podešavanja (settings)
  • izabrati kategoriju bezbednost (security)
  • i zatim na dnu strane pronaći opciju „legacy contact“
  • zatim postoji opcija obaveštavanja te osobe porukom
  • kao i opcija mogućnosti preuzimanja informacija sa profila (jednom kada kontakt preuzme kontrolu nad profilom).

Kada se sve ovo dogodi, iznad imena profila preminulog pojaviće se dodatak „sećanje“ (remmembering).

U početku će opcija biti dostupna samo u SAD da bi zatim ova usluga bila proširena i na druge zemlje.

Podešavanje kontakta za uređenje profila u slučaju smrti neće biti obavezna opcija za korisnike Fejzbuka, najavila je kompanija na svom blogu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *