7 saveta za starije radnike – Osvojite i zadržite radno mesto!

7 saveta za starije radnike – Osvojite i zadržite radno mesto!

Uz sve realnosti tržišta rada, stariji radnici ponekada možda i dođu u priliku da se zaposle ili zadrže radna mesta u novoj strukturi preduzeća, ali, nažalost, ne uspevaju da je iskoriste. U tim slučajevima, ovi saveti mogu pomoći…

Phyllis Weiss Haserot, autor sajta Next Avenue koji je posvećen čitaocima u zrelim godinama sa zanimljivim sloganom „mesto gde odrasli odrastaju“, piše za Forbs magazin o sedam načina na koje generacija bejbibumera poslodavcima može da pokaže da i dalje vredi. Penzin ovaj tekst prenosi u celosti…

Sa današnjim strogim tržištem rada i dramatičnim demografskim promenama, godine i iskustvo više ne donose prednost pri zapošljavanju kao što je to bio slučaj u prošlosti, piše Haserot.

Starije i mlađe generacije danas konkurišu za ista radna mesta, a neki bejbibumeri veruju da su njihove godine mana da budu izabrani na poziciju koju žele.

Međutim, u jednom nedavnom programu međugeneracijskih izazova na poslu koji sam sa sproveo sa profesionalcima iz oblasti zapošljavanja i ljudskih resursa, neki polaznici izrazili su mišljenje da godine zapravo nisu problem – već energija kojom (potencijalni) zaposleni odišu.

Don Zinn, iz firme Exigent Search Partners, koji je učestvovao na ovom programu, i koji je i sam radnik u godinama, radnu energiju definisao je kao: visok stepen uključenosti, aktivnog učešća, uzbuđivanje, strast, slušanje, intezitet, iskreno interesovanje“:

– Ljudi mogu da budu istrošeni u 30-im ili 40-im godinama, ali ja sam radio i sa 60 i 70-godišnjacima koji zaista „varniče“.

Jedan drugi polaznik, William Edmonds, iz Odeljenja za ljudske resurse firme Corning, inače pripadnik Y generacije (drugi naziv za „Milenijumsku generaciju“), kaže da je „važno da stariji radnici učine da se mlađi osete cenjenim, da neformalno komuniciraju sa njima, da ih uključuju u zadatke, i da uvek budu spremni da uče i doprinose“.

Vašu energiju na poslu pokazujete govorom tela, tonom glasa i brzina. Kada koristite aktivan govor tela, samopouzdanje u glasu i srednju brzinu, ili življi govor, to pokazuje da ste fokusirani na konverzaciju, zadatak i rezultat.

Na osnovu mojih razgovora i interakcija sa pripadnicima generacije X i Milenijumcima na mom poslu, ovo je sedam stvari koje stariji radnici mogu da učine da svojim poslodavcima i potencijalnim poslodavcima pokažu da imaju više nego dovoljno energije.

Na kraju je i nekoliko stvari koje jednostavno treba izbegavati da činite.

1. Budite angažovani i zainteresovani. Pozdravite tuđi pogled na stvari. Pokažite da ste aktivan slušalac sa pomoćnim trikovima kao što je kontakt očima, nagnutost tela ka napred, i uzrečice odobravanja koje pokazuju da pratite razgovor, i čime podstičete sagovornika (važi, jasno, naravno, u redu, itd).

2. Pokažite da ste zaista uzbuđeni, ako to jeste. Budite smeli sa svojim ciljevima, inicijativama i aspiracijama čak i kada vas malo uplaše, i možda zahtevaju veću aktivnost. To će sve ostale da motiviše da učine više.

3. Butite davalac – učesnik sa idejama. Podelite ono što znate i učestvujte u neobavezujućem nabacivanju ideja bez osuđujućeg stava.

4. Pokažite da nešto na poslu smatrate zaista važnim. Ljudi dobro reaguju na strast. Objasnite zašto je misija ili rezultat tako važan za vas, zašto vas motiviše to što radite.

5. Postavljajte pitanja. Kada god je prilika, pokažite da ste uvek spremni za dalje učenje.

6. Stavite svima do znanja da ste posvećeni uspehu grupe i da ste srećni kada treba da „zavrnete rukave“. Pokažite kako se vaši karijerni ciljevi ukrštaju sa ostalima u vašem timu, i sa ciljevima cele organizacije.

7. Budite mentor. Pomoć mlađima da uče i usavršavaju se, i drugima pokazuje da niste „muvator“, neko ko malo zna o svom poslu, ili neko ko samo čeka ispunjenje uslova za penziju.

A ovo su stvari koje treba da izbegavate…

Isisavanje energije iz prostorije tako što ćete biti nemogući za komunikaciju, tako što ćete govoriti presporo ili se fokusirati samo na svoje stavove u konverzaciji.

Ne budite uvek onaj radnik koji će reći „to neće da radi“, i koji će svakoj inicijativi poturati „klipove u točkove“. Umesto „ne, ali“, pokušajte da počinjete sa „da, i“ – mala ali znatna razlika.

Kada se ne slažete sa nečijim pristupom, pokažite alternativna rešenja umesto da mumlate ili se povučete. Priznajte da ste pogrešili onda kada jeste pogrešili.

Pokažite istinsko zanimanje za ideje drugih ljudi i za njihov entuzijazam da pokušavaju nove stvari kako bi implentirali ideje. Ako to učinite, niko vas neće gledati kao nekog ko je zaustavljen u jednom vremenu, ili gaji averzije prema novim tehnologijama.

Budite spremni da ogovorite brzo kada bas pitaju za neku ideju ili pomoć.

Ne kažem da morate biti ekstravertni, piše Haserot. Ali strast i želja da se povežete sa ostalim kolegama na poslu učiniće vas „energičnim magnetom“, nekim ko je dobar „ulov“ za poslodavca.

Vaše „energetska starost“ je ono što vas drži u igri, ili izbacuje iz nje.

Izvor: Phyllis Weiss Haserot, Forbs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *