11.000 poziva liniji za psihosocijalnu pomoć tokom pandemije

Telefonska linija za psihosocijalnu pomoć Klinike “Dr Laza Lazarević” primila je preko 11.000 poziva tokom pandemije. Pored linije otvorene za sve građane, postoji i linija namenjena zdravstvenim radnicima.

Na Klinici za psihijatrijske bolesti “Dr Laza Lazarević” organizovana je telefonska linija za psihosocijalnu podršku tokom pandemije. Do sada je ostvareno više od 11.000 poziva sa teritorije cele Srbije, kaže direktorka Klinike dr Ivana Stašević Karličić.

Pozive su češće upućivale žene nego muškarci. Međutim, nisu se javljale bolesne osobe već one koje se teško nose sa sveprožimajućom neizvesnošću i strahom koje je ukorenila pandemija.

Kratke psihoterapijske interevencije učinile su se efikasnim u ovakvoj situaciji. Posebno je istaknut značaj tele-medicine, kao i alternativnih načina pri pomoći osoba koje su ugrožene.

Mentalno zdravlje jeste ugroženo i to je rezultat jednogodišnje borbe sa kovidom. Na počecima ove situacije zabeleženo je prisustvo anksioznosti, poremećaja sna i razdražljvosti. Nakon nekog vremena, veći deo ljudi se već adaptirao na novonastale okolnosti.

Desio se i porast broja pregleda, negde oko 15.000 za period od jedne godine. Taj broj je nešto veći nego što je bio slučaj prethodnih godina.

Telefonska linija za zdravstvene radnike

Pojavila se i potreba za zaštitu mentalnog zdravlja zdravstvenih radnika. U saradnji sa Ministarstvom zdravlja, otvorena je telefonska linija koju isključivo mogu koristiti zdravstveni radnici.

Njihov posao predstavlja svakodnevno izlaganje stresnim situacijama, pa postoji faktor rizika za razvijanje burnout sindroma (sagorevanja).

Dr Stašević Karličić naglašava da je u svrhu tretmana podrške zdravstvenim radnicima angažovano pedesetak kolega koji im stoje na raspolaganju. Potreban im je savet, podrška i pomoć za rad na sebi, što nikako ne znači da su oni oboleli.

Izvor: RTV
FotografijaRosalind Pach za Unsplash

Mogli bi vas interesovati tekstovi: