10 načina da se osigurate od padova

Stručnjaci sa Harvarda dali su deset jednostavnih saveta koji bi mogli da pomognu u obezbeđivanju vas i vaših bližnjih od padova.

Koliko su jake vaše kosti? Možda nemate predstavu o tome sve dok se kost ne slomi. Jedan od ključnih ciljeva predupređivanja zavisnosti, nepokretnosti, depresije, jeste sprečavanje padova.

Pročitajte nekoliko osnovnih preporuka da izbegnete padove:

  1. Raščistite podove od svih predmeta o koje je lako da se čovek saplete – npr. žice, kablovi i krpare.
  2. Vodite računa da stepenište, ulaz i prolaz budu dobro osvetljeni i instalirajte noćno osvetljenje u spavaćoj sobi i kupatilu.
  3. Odmah počistite sve što se prospe.
  4. Nosite obuću sa gumenim đonom koja se ne kliza i izbegavajte da hodate u čarapama.
  5. Trudite se da što više izbegavate penjanje i dohvatanje predmeta sa visine. Držite što više predmeta u svom dosegu i kupite pomagala za dohvatanja onih koji su nedostupni (neklizajuće merdevine ili stoličice i sl)
  6. Dodajte držače pored kade ili u tuš-kabini i koristite neklizajuće prostirke za pod u kupatilu.
  7. Budite obazrivi kada su kućni ljubimci u blizini. Jedan od čestih uzroka padova upravo je saplitanje o psa ili mačku.
  8. Razgovarajte sa svojim lekarem o tome da li neki od lekova koje uzimate može da izazove vrtoglavicu, da utiče na ravnotežu ili snagu mišića.
  9. Bavite se fizičkim aktivnostima, kao što su tai-či ili joga, koje pomažu u popravljanju ravnoteže, koordinacije i jačanju mišića.
  10. Redovno kontrolišite vid i vodite računa da su vam naočare ili sočiva sa dobrom dijoptrijom i u ispravnom stanju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *