Dešava se selfie revolucija. Ovaj društveni fenomen ima neverovatan uticaj na ponašanje potrošača, tvrde neki plastični hirurzi koji beleže rast poslovanja zahvaljujući ovoj opsesiji.
Godine 2013, američka industrija estetske hirurgije vredela je oko 12,8 milijardi dolara, a očekuje se nastavak rasta – selfi po selfi. Prema podacima Američkog udruženja za estetsku plastičnu hirurgiju, broj kozmetičkih hirurških intervencija porastao je za 6,5 odsto od 2012. do 2013. godine.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
U toku istog perioda, intervencije ubrizgavanja porasle su za 21 odsto. Prema anketi Američke akademije za facijalnu plastičnu i rekonstruktivnu hirurgiju, jedan od tri plastičnih hirurga prijavio je porast zahteva za facijalnim intervencijama zato što su pacijenti želeli da izgledaju bolje online.
„Sve to pokreću društvene mreže„, objašnjava medijima dr Borkovski, plastični hirurg iz Konetikata. Od 2012. do 2013. godine, doktori su zabeležili rast operacija nosa (10%), transplantacije kose (7%) i podizanja očnih kapaka (6%).
Posebnu grupu čine verene žene. Pošto se očekuje da na svim društvenim mrežama na kojima su aktivne, postave sliku svoje ruke sa vereničkim prstenom, one odjednom postanu svesne njenog nesavršenstva.
„Društvene mreže kao što su Instagram, Snapchat i aplikacija za ajfon Selfie.im, koje su isključivo zasnovane na slikama, prisiljavaju pacijente da svoje lice posmatraju kroz mikroskop i postanu samokritičniji nego ikad“, objašnjava dr Edvard Farior.
„Ove slike su često prvi utisak koji mladi ljudi izlažu svojim mogućim budućim prijateljima, partnerima ili poslodavcima, a njima naši pacijenti žele da prikažu svoje najlepše lice.“