Početna Magazin Godine Društvo Seksualni život posleratne generacije

Seksualni život posleratne generacije

Seksualni život posleratne generacije

Šezdesetih godina XX veka, posleratna generacija ili generacija bejbibumera (baby boomers), kako je nazivaju na Zapadu, podigla je, između ostalih, i seksualnu revoluciju.

Skoro pola veka kasnije, Senior Strategic, preduzeće specijalizovano za ispitivanje tržišta namenjenog njima, objavilo je rezultate istraživanja koje se bavilo intimnim životom i seksualnim odnosima kod ljudi od 50 do 65 godina starosti.

Prema podacima iz te studije, više od dve trećine (78%) ispitanika navelo je da je seks ostao važan deo njihovog života. Naime, polovina (47%) ovih bejbibumera još uvek je seksualno aktivna i kaže da ima seksualne odnose jednom nedeljno.

Iako većina smatra da je njihov seksualni život bio bolji tokom prvih godina veze sa partnerom, 18% ističe da je više zadovoljno odnosima sada kada su prešli pedesetu. Tri četvrtine ispitanika tvrdi da najčešće doživi orgazam, a 44% njih ima seksualne odnose u trajanju od 20 do 30 minuta.

Inače, ovo istraživanje je pokazalo i da probanje novih stvari u krevetu nije rezervisano za mlade. Velika većina anketiranih kaže da bi želela da začini svoj seksualni život. Ovo uključuje i igranje različitih uloga i probanje novih pozicija.

Što se tiče parova koji su dugo zajedno, više od četvrtine (26%) ispitanika pozvalo bi treću osobu ako bi partneru odnosno partnerki to odgovaralo. Više od četvrtine (27%) parova poseduje neku seksi igračku.

Kod samaca, dve trećine ispitanika izjavilo je da želi da stupi u intimne odnose u toku prvog meseca zabavljanja sa novim partnerom: 23% prve večeri, a 36% nakon drugog ili trećeg sastanka. Manje od 4% bejbibumera kaže da je spremno da čeka prvu bračnu noć.

U rezultatima ispitivanja, Senior Strategic naglašava da se samci iz ove starosne grupe sve više okreću internetu i kada je u pitanju njihov ljubavni život. Iako 37% anketiranih ističe da je i dalje najbolji način za nalaženje potencijalnih partnera preko prijatelja, 22% se okreće sajtovima za upoznavanje kako bi našlo srodnu dušu ili seksualnog partnera.