Ombudsman: Građani se najviše žale na uslove lečenja

Građani se najviše žale Zaštitniku građana na uslove lečenja, ali i na Fond PIO.

Zaštitnik građana Zoran Pašalić rekao je da se građani najviše žale na uslove lečenja, odnosno neadekvatne reakcije lekara, predugo čekanje na operacije. Takođe se žale na Fond PIO, odnosno dugo čekanje na ostvarivanje prava penzije, kao i na imovinsko-ekonomske uslove, odnosno katastar i legalizacije. .

Pašalić je za RTS 21. januara izjavio da je broj prijava građana toj instituciji daleko viši u odnosu na period pre pandemije koronavirusa. Precizirao je da žalbi građana ima za oko 60 odsto više.

„Pandemija je usporila mnogo, sve neke redovne aktivnosti, i svakako da građani u krajnjoj instanci se obraćaju nama kada su nezadovoljni brzinom rešavanja njihovog problema“, rekao je ombudsman.

Pašalić je naglasio da se, kada je slučaj sa uslovima lečenja, ta intitucija direktno obraća zdravstvenim ustanovama i da uglavnom na tom nivou rešavaju problem. Kada je potrebno, međutim, obraćaju se i višim instancama koje se bave tom vrstom problema.

Istakao je da je dugo čekanje najveći problem kod ostvarivanja prava na penziju. Ocenjuje da „vakum između prestanka radnog odnosa i ulaska u penziju“, stvara veliki problem građanima.

Kada je u pitanju nacrt Zakona o javnom redu i miru, kojim je institucija Zaštitnik građana predložila prekršajno kažnjavanje nasilja, pretnji i vređanja novinara na društvenim mrežama, Pašalić je rekao da on prvenstveno štiti novinare, ali ne isključivo njih.

„Imate situaciju da kada vas neko uvredi na ulici, da je to apsolutno kažnjivo, to je remećenje javnog reda i mira. A imate i konstantne uvrede koje idu preko društvenih mreža, koje su javni prostor svima dostupan“, kazao je Pašalić.

Istakao je da za sada nemaju nikakav odgovor nadležnih na taj predlog zakona. Najbitnije mu je da „budu ozbiljno shvaćeni koliko bi takva situacija ublažila ono što se svakodnevno dešava“.

Izvor: Danas
Fotografija: Ombudsman