Popust za onlajn kupovinu, proizvod dostupan samo u prodavnici

Popust je naznačen za onlajn kupovinu, ali proizvod koji je na popustu je dostupan samo u prodavnici. U pitanju je nepoštena trgovačka praksa.

Ovih dana, jedna beogradska kompanija koja se bavi prodajom bele tehnike i uopšte potrošačke elektronike naznačila je da odobrava popust od 20 odsto na određene proizvode samo za online kupovinu.

Međutim, kupci koji su želeli da iskoriste ovu pogodnost to nisu mogli da učine. Naime, proizvodi čija cena je navodno snižena za kupovinu preko interneta, dostupni su samo u prodavnicama. To je na stranici jasno naznačeno.

Novinari Biznis Telegrafa su u vezi sa ovim kontaktirali novosadsku filijalu Udruženja za zaštitu potrošača. Zanimalo ih je kako je to moguće da se desi, kao i da li prodavac sme to da radi.

Nepoštena trgovačka praksa

U Nacionalnom udruženju potrošača Srbije (NOPS) su im objasnili da je u pitanju klasičan trik trgovca kako bi se namamio kupac. Ukratko, reč je o nepoštenoj trgovačkoj praksi.

Ovakve slučajeve bi trebalo odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog, rekao je Marko Dragić, pravni savetnik NOPS-a. Oni bi bili sankcionsani da je sistem zaštite potrošača u Srbiji uređen i da je usvojen novi zakon o zaštiti potrošača.

Na taj način, smatra Dragić, verovatno bi se stalo na kraj nepoštenoj trgovačkoj praksi. Ovakva praksa je, inače, vrlo zastupljena kod trgovaca u poslednje vreme.

Marko Dragić je izrazio nadu da će se ova praksa uskoro promeniti i da će uskoro biti usvojen Zakon o zaštiti potrošača. Ovaj zakon je, podsetio je Dragić, trebalo da bude u skupštinskoj proceduri još pre godinu dana.

Dok se zakon ne usvoji i ne uredi sistem zaštite potrošača, kupcima u Srbiji ostaje samo opcija da trgovca prijave tržišnoj inspekciji. Tržišnoj inspekciji se treba obratiti onda kada potrošač smatra da je oštećen i da su mu prava uskraćena.

Izvor: Biznis Telegraf
FotografijaLucrezia Carnelos za Unsplash

Podsećamo:

%d bloggers like this: