Ne zna se još uvek dovoljno o generaciji Z da bi se sudilo kakav bi mogao da bude njen uticaj na kulturu i ekonomiju, ali se spekuliše na osnovu posmatranja prvobitne tihe generacije.
Generacija Z ili nova tiha generacija jeste sociološka generacija koja počinje od 1995. (generacijske granice se preklapaju).
Ova generacija bi se mogla uporediti, prema američkoj generacijskoj teoriji, sa tihom generacijom rođenih između 1925. i 1945. Ne zna se još uvek dovoljno o generaciji Z da bi se sudilo kakav bi mogao da bude njen uticaj na kulturu i ekonomiju, ali se spekuliše na osnovu posmatranja prvobitne tihe generacije.
Te generacije su doživele opštu krizu u svojoj mladosti (prva 1929, druga 2008). Međutim, kako je to naglasio Dejvid Fut u knjizi „Boom, Bust and Echo“, Tihi su ipak imali lagodan život. To bi bila dobra vest za investitore: ako je mladost generacije obeležena velikom ekonomskom krizom, njihov život u odraslom dobu i život njihove dece (novih bumera) odvija se u dugom periodu ekonomskog rasta.
Stešnjeni između jedne borbene, individualističke generacije i buduće koja će podsećati na bejbi-bumere, pripadnici generacije Z verovatno će biti podređeni ogromnim preduzećima generacije Y (tipa Fejzbuka) i na čelu idealističkih preduzeća novih proroka (neo-bumera).
Lako se može zamisliti slika budućnosti u kojoj će pripadnici generacije Z živeti u senci generacije Y, kao što pripadnici generacije X čine u odnosu sa bumerima.
- Uticaj generacija na ekonomiju – Bejbi-bum generacija (1)
- Uticaj generacija na ekonomiju – Bejbi-bum generacija (2)
- Uticaj generacija na ekonomiju – Bejbi-bum generacija (3)
- Uticaj generacija na ekonomiju – Generacija X (1)
- Uticaj generacija na ekonomiju – Generacija X (2)
Podsećamo, tiha generacija je poznata kao vredna i neosvetoljubiva, otud i naziv. Tihe opisujemo kao fataliste i konvencionalne ljude. Lideri iz ove generacije su zato retki. Sa druge strane, marljivost i štedljivost ove nove generacije mogle bi biti veoma korisne osobine u suprotstavljanju fiskalnoj krizi koja verovatno neće kratko trajati.
- Uticaj generacija na ekonomiju – Tiha generacija (1)
- Uticaj generacija na ekonomiju – Tiha generacija (2)
Generacija Z uvek će, pre svega, biti poznata kao generacija novih tehnologija i komunikacija. Ona živi taj novi život. Ona je definitivno generacija informacija na mreži. Blogovi, deljenje video sadržaja, svakodnevni život na internetu, ništa ne promiče generaciji Z.