Početna Magazin Godine Društvo Uticaj generacija na ekonomiju – Generacija Y (2)

Uticaj generacija na ekonomiju – Generacija Y (2)

Milenijumce bismo mogli da okarakterišemo kao „nezavisne društvenjake“. Njihov najpoznatiji predstavnik u svetu biznisa verovatno je Cukerberg

Dok je generacija X donekle suprotstavljena bejbi-bumerima, milenijumci (generacija Y) više su sinteza dve prethodne generacije. U nekim stvarima veoma su bliski generaciji X, ali u nekim drugima su bliži bumerima, što ih čini specifičnim.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Dok generacija X odbacuje hijerarhiju, generacija Y preispituje kompetenciju, ali nema potrebu da se suprotstavlja bumerima. I generacija X i Y teže kvalitetu života, ravnoteži između privatnog i profesionalnog života. Međutim, dok će kod pripadnika generacije X prevagnuti privatni život, milenijumci će želeti da profitiraju na obe strane oslanjajući se na svoje kompetencije, kako ne bi izgubili moć kupovine.

Dok bejbi-bumeri žele uspeh da bi se ostvarili, generacija Y teži, pre svega, finansijskom uspehu, koji im omogućava da troše po svojoj volji. Kao i za generaciju X, i za milenijumce su važniji društveni odnosi, timski rad, etičnost i održivi razvoj nego lični uspeh. Međutim, ta generacija više voli markirane stvari, robu široke potrošnje, što ih približava bumerima.

Milenijumce bismo mogli da okarakterišemo kao „nezavisne društvenjake“. Paradoksalno, što su više nezavisni bitniji su im društveni odnosi. Oni se udružuju sa ljudima koji imaju iste sklonosti, formiraju zajednice, razmenjuju iskustva na virtuelnim platformama, forumima, blogovima… i naravno, na društvenim mrežama.

Još uvek su retki, zbog svojih godina, milenijumci sa većim uticajem na svet. Velika je verovatnoća da će im njihova težnja za finansijskim uspehom, njihove diplome i njihova „nezavisno-društvena“ strana omogućiti brzi pristup strateškim pozicijama koje će napustiti njihove deke bumeri, a za koje generacija X možda neće biti zainteresovana.

Primera, međutim, već ima. Najpoznatiji primer verovatno je Mark Cukerberg (1984), osnivač Fejzbuka. Društvena mreža Facebook napravljena je upravo po meri te generacije. Iako se u poslednje vreme dešava svojevrsni „odliv“ mladih sa Fejsa, ipak je i dalje najveći procenat korisnika mlađi od 34 godine.

Prema pisanju Wall Street Journal, u maju 2009. godine, jedan ruski investitor ponudio je 200 miliona dolara za povećanje kapitala kompanije na 10 milijardi dolara pod uslovom da dobije mesto u upravnom odboru. Cukerberg je to odobio izjavivši da je on otvoren samo za predloge koji nude dalje širenje njegove društvene mreže. Društven, ali nezavisan, čistokrvni pripadnik generacije Y.