Matori – modni brend

Nedavno je u Beogradu održana prva IT modna revija na kojoj su developeri bili i među modelima i među publikom. U pitanju je bilo predstavljanje modnog brenda „Matori developer“ iza koga stoji domaća IT kompanija Hooloovoo.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Budući da ulazak u modne vode nije potpuno logičan i očigledan korak za jednu IT kompaniju, portal Start It je zanimalo kakva je biznis logika iza ovakvog poteza i kako se on uklapa u employer branding aktivnosti domaće kompanije u trenutku kada se na srpskom tržištu vodi ozbiljna borba za tech talenat.

Na pitanje šta će jedna IT kompanija u modnoj industriji, Predrag Spasojević, CEO Hooloovoo-a kaže da iako deluje je to „niđe veze“, to je ipak logičan sled stvari, s obzirom na to da su već imali slične, nekonvencionalne marketinške akcije uključujući i pokretanje svog časopisa.

„Kad se pogleda Hooloovoo i šta smo sve radili u prošlosti onda nekako stvari dobijaju svoj smisao. I u slučaju časopisa, moglo se postaviti pitanje šta će IT kompanija u izdavaštvu. Ali kad smo kreirali kampanju Matori i kad je Matori zaživeo i kada su reakcije bile pozitivne, zapitali smo se šta ćemo dalje s tim Matorim.“

„Matori je lik koji ima jasan životni stil u svakom smislu, pa je tu i taj modni momenat veoma važan. Otuda smo hteli da kroz modni brend povezujemo ljude koji se identifikuju sa Matorim i sa njegovim životnim stilom, životnim vrednostima itd. Matori je neko ko je odrastao u periodu kada se kroz oblačenje iskazivao stav i to je nešto što želimo da oživimo.“

Kako kaže Predrag, ideja iza brenda je promocija nekog starog Beograda i stare Srbije, koji polako nestaju. Brend targetira one ljude koji se identifikuju sa tom idejom, ljude koji svojom odlukom žele da ostanu i prožive svoj život u Srbiji, jer developeri mogu u svakom trenutku da biraju gde će da žive i da rade.

Međutim, ideja koja je nastala kao plod Hooloovoo-a i kampanje za zapošljavanje senior programera, ne vrti se samo oko nostalgije.

„Želimo da sve čime se bavimo ima biznis smisao, a ne samo da bude neka naša igra. Negde to jeste glavni motiv — igramo se i pokušavamo da se oprobamo u raznim stvarima i da kroz naše aktivnosti preispitamo sam koncept kompanije. Zato se i bavimo stvarima koje nisu direktno vezane za naš posao, a u kojima uživamo.“

„Što se tiče same biznis ideje, svakako jeste ideja da Matorog u nekom trenutku napravimo profitabilnim, to je negde esencija biznisa, ali ja ne vidim da će se to u nekom periodu dogoditi, niti nam je to sad fokus u prvom trenutku.“

„Matori definitivno postaje brend za sebe i odvaja se od Hooloovoo-a, jer ne želimo da to bude Hooloovoo korporativni brend već priča za sebe. Svakako će ljudi neko vreme povezivati Matorog direktno sa Hooloovoo-om, tako da će u početku biti direktne koristi zbog tog povezivanja, ali ideja je da se te dve priče potpuno razdvoje.“

Sa logističke strane, ući u modnu industriju nije bilo jednostavno. U projekat je uključen Marko Rajić koji je ovog puta bio modni dizajner, Likes and Cookies, marketinška agencija koja je zadužena za marketinški deo, Mladen Janković, fotograf i menadžerka projekta Tanja Mladenović.

„Budući da nismo iz te industrije, sama logistika nije bila jednostavna. Veoma nam je bilo važno da ti duksevi budu kvalitetni, ali nismo znali unapred ko će znati da isporuči sve na vreme, od kvalitetnog materijala i bez mnogo grešaka u izradi.“

„Želja nam je bila da dobijemo ‘ključ u ruke’ rešenje — da nađemo partnera koji bi bio zadužen za dizajn, proizvodnju, vođenje online šopa i distribuciju, a da se mi fokusiramo na marketing. Nažalost ili na sreću, nismo uspeli da nađemo adekvatnog partnera za tako nešto, pa smo odlučili da sami dizajniramo dukseve, vodimo šop i bavimo se distribucijom, a da nam Over ekipa iz Novog Sada sašije dukseve. Hteli smo da ti duksevi zapravo budu sašiveni u Srbiji.“

 

U svetlu dosta disproporcionalnih odnosa muškaraca i žena u IT industriji, neki su ovu kampanju smatrali problematičnom. Prema Peđinim rečima, i sami su u timu imali mnogo diskusija o tome na koji način kampanju učiniti inkluzivnijom za žene.

„Od početka kampanje ‘Tražimo Matorog developera’ razmišljamo na tu temu. Naša prethodna kampanja bila je ‘Tražimo Ivana(-u)’, gde smo jasno stavili do znanja da zapošljavamo i Ivane i Ivane, mislim i muške i ženske Ivane.“

„Od počekta smo znali da bi bilo bi super cool da napravimo i oglas sa bakom šmekerkom. Ali kako je nazvati. ‘Matora’? Pa ne verujem da bi naišlo na pozitivne reakcije. Realno, cool je kad te zovu Matori, ali je uvredljivo kad te zovu Matora. ‘Iskusna’, interno su mi momentalno udarili veto na taj naziv. ‘Starija’? Nja, nije nešto… Ako nam neko predloži zanimljivo ime, vrlo smo radi da ga iskoristimo u sledećim kampanjama.“

„Trenutno razmišljamo da pokrenemo kampanju za junior/medior programere i tražimo ‘Mladu programerku’. Mlada partizanka, borac, hrabra, ulazi u borbu bez straha, puna ideala… Slično je i sa modnim brendom ‘Matori’. Užasno nam je interesantno da privučemo devojke i sve vreme pričamo o tome kako da napravimo modnu liniju i za devojke i kako da modifikujemo naziv brenda. Dečko Car ima Cicu Caricu, a koga ima Matori? Na kraju smo odlučili da za sada to ne radimo i desilo se čudo. Devojke gotive brand Matori i napravile su nam problem, traži se duks viška u S i M veličinama. Nismo proizveli dovoljno malih dukseva jer nismo očekivali da će devojkama brand ‘Matori’ biti toliko cool.“

Izvor: Start It