Beograd: Od 17. maja, doživotna kartica za prevoz starijima od 65

Najstarijim Beograđanima biće omogućno da se voze besplatno. Doživotna kartica za prevoz starijima 65 i više godina deo je novog načina kontrole koju od 17. maja 2023. godine uvodi Grad Beograd.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Doživotna kartica za prevoz za Beograđane stare 65+ deo je novog sistema naplate i kontrole gradskog prevoza. Novi sistem, koji je prezentovao gradonačelnik Aleksandar Šapić, od sada nosi naziv „Beograd plus“.

Najavljeno je da će gradonačelnik Šapić 16. juna zvanično potpisati novi cenovnik. Ova odluka, koju je Gradsko veće već usvojilo, primenjivaće se već od 17. maja.

Nove cene gradskog prevoza u Beogradu

Cene su znatno smanjene u odnosu na ranije. Šapić očekuje da će niže cene prevoza biti, kako je rekao, „cenovnik vraćanja poverenja u Grad“.

Građani će već od 17. maja, slanjem SMS poruke na broj 9011, moći da kupe kartu. Uskoro će biti moguće i da se karta kupi putem aplikacije

„Karta A90 je za vožnju od 90 minuta. Tako se, recimo, u poruku ukuca A90 i pošalje na 9011, te na taj način kupujete kartu od 90 minuta. Ukoliko ukucate A1, dobijate dnevnu kartu, A7 – nedeljnu kartu i A30 – mesečnu kartu. Isti princip je i za B i C zonu, koja zajedno obuhvata A i B zonu. Povratna poruka koja vam stigne, kao kada plaćate parking, jeste dokaz plaćene karte za javni prevoz. Kada u vozilo uđe komunalni milicionar ili Beogradski lični, koji će biti jedino ovlašćeno lice da vrši kontrolu karata, pokažete mu povratnu poruku ukoliko ste kartu kupili putem SMS poruke. Na karti od 90 minuta će pisati tačno vreme do kada ona važi. Dnevna karta će važiti do 23.59 časova tog dana. Od tog vremena do četiri časa, prevoz je potpuno besplatan, a od četiri sata kreće nova dnevna karta“, objasnio je gradonačelnik Beograda.

Detaljne informacije o novom tarifiranju naći će se na stajalištima javnog prevoza, u autobusima na LED ekranima, a ubrzo i na reklamnim tablama u gradu.

Cena mesečne karte za A i B zonu biće 2.200 dinara, dok će za C zonu, koja obuhvata čitavu teritoriju grada, cena biti 3.300 dinara. Ove cene su niže od prethodno najavljenih, a Šapić očekuje još jedno značajno sniženje cene mesečne karte.

U zonu A spadaju sve gradske opštine, a u zonu B sve rubne, odnosno prigradske opštine. Izuzetak je Grocka koja će biti podeljena, te će delovi severno od Vrčina i Zaklopače biti u zoni A, a južni delovi u B zoni.

„Građani će imati mogućnost kupovine karata i u papirnoj formi. U prvom talasu, koji podrazumeva kupovinu karte u papirnoj opciji, to će moći da se učini na deset prodajnih mesta, a tokom leta i na najmanje 250 kioska na najprometnijim stanicama“, rekao je gradonačelnik.

Besplatan gradski prevoz za najstarije Beograđane

Kao što je najavljeno, stariji od 65 godina imaće doživotnu, personalnu karticu za javni prevoz.

„Uz ličnu kartu, već od sutra na posebnim, izbrendiranim punktovima u svim gradskim opštinama, i to nezavisno od mesta prebivališta, najpre će ih fotografisati i vrlo brzo na licu mesta izdavati personalizovanu doživotnu karticu za javni prevoz“,  objasnio je Šapić.

Ko ima godišnju kartu, dobiće novu.Treba da dođe na jedno od prodajnih mesta i uz dokaz o kupljenoj godišnjoj karti, biće mu izdata nova. Mesečna karta će važiti da kraja maja. Od juna će građani koji kupuju mesečne karte, njih kupovati po novom principu. Svi pravni subjekti, koji su kupovali mesečne karte, obavešteni su o načinu kupovine karata za jun. Preduzeća koja imaju više od pet zaposlenih, imaće dodatni popust.

Pametno upravljanje javnim prevozom

Završen je proces realizacije dela projekta „Smart sitija“ sa Vladom Srbije i „Telekomom“, kao nosiocem projekta. Ovaj projekat će se zvati, rekao je Šapić, „Pametno upravljanje javnim prevozom“.

„Sistem ostavljamo u rukama države. Oni će nam obezbediti GPS sistem uređaje, kompletan sistem praćenja autobusa, obračun pređenih kilometara i optimizaciju kretanja vozila, kao i aplikaciju za praćenje javnog prevoza. Procena je da bi ovo trebalo da bude gotovo za mesec do mesec i po dana. Dok to ne bude spremno imaćemo, kao što je i ranije funkcionisalo, otpravnike koji će na početnim stanicama brojati autobuse. Tako ćemo ručnim putem voditi evidenciju vozila“, objasnio je Šapić.

Izvor: Beograd
Fotografija: Penzin.rs