Nesreće sa smrtnim ishodom starijih vozača u porastu su u Japanu. Ovde se pod pojmom „stariji vozač“ smatra osoba sa vozačkom dozvolom starija od 75 godina. U Srbiji, starijim vozačem smatramo vozača starog 65 i više godina.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Nesreće sa smrtnim ishodom starijih vozača u Japanu su u porastu. Broj fatalnih saobraćajnih nesreća koje su izazvali vozači stariji od 75 godina u Japanu porastao je 2022. godine za 33 slučaja u odnosu na prethodnu godinu. Ukupno ih je bilo 379. Ovo je druga godina zaredom da se broj ovih saobraćanih nesreća povećava.
Razlog tome je, pretpostavlja se, brzo starenje stanovništva sa kojim se Japan suočava već godinama.
Podaci japanske Nacionalne policijske agencije pokazuju da od svih saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom prošle godine, one sa starijim vozačima čine 16,7 odsto. Tokom 2021. godine bilo ih je 15,1 odsto. Prošle godine je, tako, zabeležen najveći broj fatalnih nesreća u kojima su učestvovali stariji vozači od kada su uporedivi podaci postali dostupni 1986. godine.
Od 379 automobilskih nesreća sa smrtnim ishodom, 30,1 odsto je uzrokovano greškama u vožnji. Na primer, kada vozač greškom nagazi na gas umesto na kočnicu, navodi Nacionalna policijska agencija.
Broj saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodom na 100.000 starijih osoba sa vozačkom dozvolom iznosio je 5,7. To je više nego dvostruko više u ondosu na broj od 2,5 na 100.000 vozača starosti do 75 godina, pokazuju podaci.
Japanska Nacionalna policijska agencija smatra da je jedan od razloga za rast ovih nesreća povećanje broja starijih od 75 godina sa vozačkim dozvolama.
Rođeni između 1947. i 1949. godine, ili prvi bejbi bumeri, počeli su da dostižu 75 godina.
Kako navodi Japan Times, Japanci stariji od 75 godina činili su, po prvi put, preko 15 odsto stanovništva 2022. godine. Prošle godine je broj ove grupe stanovništva porastao za 720.000 i dostigao broj od 19,37 miliona ljudi.
Izvor: Xinhua