Izduvni gasovi sklanjaju stare automobile sa ulica

Merenje izduvnih gasova biće ne samo obavezno već i činilac zbog kojeg će vozila biti proglašavana neispravnim od 5. jula 2021. godine.

Sve linije tehničkih pregleda u Srbiji moraće najkasnije do 5. jula 2021. godine da budu osposobljene za tehnički pregled vozila po važećem pravilniku. Ovaj pravilnik je stupio na snagu jula 2018. godine.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije objašnjava da su i do sada merili količinu izduvnih gasova na automobilima. Međutim, to ranije nije bio činilac zbog kojeg bi vozilo bilo proglašeno neispravnim.

Prema važećem pravilniku, svi tehnički pregledi će od 5. jula 2021. morati da se opreme potrebnim aparatima kojima će precizno moći da izmere emisiju štetnih gasova. Ima i mišljenja da će država malo ubrzati ovaj rok zbog aktuelne situacije sa zagađenjem vazduha u Srbiji.

Postoji 51 tačka koju linije tehničkih pregleda moraju da ispune da bi mogle da nastave delatnost. Uz izduv, kontrolisaće se i voltaža, broj obrtaja motora, snaga pedala kočnica, ovalnost diskova…

Ipak, najviše će muke vlasnicima starijih vozila zadavati merenje količine izduvnih gasova jer, mnogi majstori tvrde da se popravka ne isplati.

„Mnogo je kola starijih od 15, pa i 20 godina. Nemaju ispravne, ili uopšte nemaju katalizatore. Univerzalni katalizator košta najmanje 100 evra, pa dizne, elektronika, DPF filteri, drugi filteri. Kad ta brojka dostigne polovinu vrednosti vozila, a to će biti veoma lako, jasno je da se vlasnicima neće isplatiti i da će završiti na otpadu“, kaže Dragoljub Jovanović, iz jednog beogradskog auto-servisa.

Vozimo stare automobile

Prosečna starost voznog parka u Srbiji je veća od 17 godina.

Iako je 2019. godine prodato više od 32.000 novih automobila, proseku nije pomogao uvoz polovnih vozila. Naime, uvezeno je čak 141.000 polovnih vozila. Od toga je čak 61.000 bila sa „evro 3“ motorima, što znači da su proizvedeni između 1999. i 2005. godine.

Izvor: Novosti
FotografijaS. Hermann & F. Richter za Pixabay

U vezi sa vožnjom, preporučujemo tekstove: