Građani Srbije nezadovoljni prevozom

Nije neka vest – građani Srbije su nezadovoljni javnim prevozom. Izveštaj DRI je, međutim, pokazao i da se građani u velikom procentu oslanjaju samo na sopstveni prevoz.

Nezadovoljstvo gradskim i prigradskim prevozom iskazala je trećina građana Srbije. Državna revizorska institucija (DRI) je u izveštaju o reviziji svrsishodnosti poslovanja gradskog i prigradskog prevoza objavila da gotovo milion stanovnika nema organizovanu tu komunalnu delatnost.

Gradovi i opštine su za gradski i prigradski prevoz putnika iz budžeta izdvojili 87 milijardi dinara u periodu 2017-2019. godina. Predsednik DRI Duško Pejović ističe da je 92 odsto od te sume izdvojeno u šest najvećih gradova.

Na teritoriji Beograda, Niša, Novog Sada, Kragujevca, Subotice i Leskovca živi trećina stanovništva Srbije. U tim gradovima realizuje se oko 95 odsto putovanja. 53 jedinice lokalne samouprave ili približno 40 odsto ove teritorije nije organizovalo javni prevoz. Tako se prevoz za oko milion stanovnika odvija u sopstvenoj organizaciji građana.

Pejović naglašava da javni gradski i prigradski prevoz u Srbiji nije dovoljno razvijen. Dugoročni razvoj obezbedio bi se planom razvoja gradskog i prigradskog saobraćaja. Međutim, samo devet opština je donelo ovaj plan.

Ostvarivanje efikasnosti i efektivnosti jeste opšti interes u sistemu javnog prevoza. Glavni uslov za postizanje toga predstavljaju strateške smernice i uređena merila za obavljanje komunalnih delatnosti na državnom nivou.

Strategija razvoja saobraćaja nije izrađena posle 2015. godine. Isti je slučaj i sa uspostavljanjem merila za obavljanje komunalnih delatnosti, a to spada u nadležnost Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Poboljšanje javnog prevoza uspostavlja se pomoću nadzora kvaliteta pruženih usluga i većeg angažovanja lokalnih vlasti u planiranju istog.

Preuzimanje odgovarajućih mera, kao i otklanjanje utvrđenih nesvrsishodnosti, preporučeno je od strane Državne revizorske institucije.

Na meti DRI našli su se Novi Sad, Kraljevo i Požarevac. Preporučeno im je i da usvoje tarifni sistem, cene, plan linija i red vožnje uz poboljšanje nadzora u obavljanju komunalne delatnosti.

Izvor: Politika

Podsećamo na neke zanimljive tekstove o saobraćaju:

%d bloggers like this: