Dobri uslovi za kvalitetan san

Saveti za lakše uspavljivanje – uglavnom su nam poznati, lako ih je sprovesti, ali je bitno steći tu naviku, jer bez dobrog sna nema ni zdravlja.

  • Utvrditi vreme odlaska na spavanje – odlazak na počinak i buđenje u određeno vreme olakšavaju uspavljivanje
  • Ustajanje svakog dana u isto vreme, računajući i dane vikenda, ima sinhronozatorski uticaj na ritam buđenja i uspavljivanja
  • Buđenje mora biti dinamično da bi se telo dobro razbudilo – jako svetlo, vežbe istezanja, kompletan doručak
  • Redovno izvođenje fizičkih vežbi u toku dana potpomaže uspavljivanje. Treba, međutim, uveče izbegavati vežbanje, naročito tik pred odlazak na spavanje
  • Odmor ili kratka dremka početkom popodneva. Dovoljno je zatvoriti oči 5-20 minuta opuštajući telo. San će brzo doći ukoliko za njim postoji potreba. Popodnevni odmor pomaže da se održi budnost tokom ostatka dana
  • Izbegavati stimulanse posle 16h. Kafa, zeleni ili crni čaj, pića na bazi kole, vitamin C, odlažu uspavljivanje i povećavaju učestalost buđenja u toku noći
  • Izbegavati alkohol i nikotin uveče. Nikotin je stimulans koji odlaže uspavljivanje, povećava učestalost buđenja u toku noći i čini da san bude lakši. Alkohol ima sedativno dejstvo ali i potpomaže lakoću sna i česta buđenja
  • Prepoznati znake uspavljivanja (zevanje, oči koje peckaju)
  • Ne siliti san po svaku cenu ako se probudite ujutru čak veoma rano. Ustati i otpočeti dan
  • U krevetu izbegavati: gledanje televizijskog programa, rad, hranu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *