Uticaj generacija na ekonomiju – Generacija Y (1)

Nakon odlaska bejbi-bumera u penziju, od 2017. godine, predviđa se nestašica radne snage. Milenijumci su malobrojni i svesni su svoje vrednosti

Terminom Generacija Y (Milenijumska) označava se sociološka generacija rođenih između 1980. i 1999. godine. Amerikanci koriste i izraz Digital natives ili Netgeneration da bi naglasili činjenicu da su ta deca odrasla u svetu u kome su personalni računari i internet postali dostupni skoro svima. Internet, televizija i društvene mreže preuzeli su primat nad vojskom, obrazovanjem, religijom i porodicom.

Koliko su pripadnici Generacije X cinični, toliko su Milenijumci sigurni u budućnost. Međutim, od kada su stupili na tržište rada, ekonomija je nizala recesiju za recesijom. Generacija Y upoznala se sa nezaposlenošću od momenta kada je završila školu, uprkos njihovim diplomama, radoznalosti i snalaženjem sa novim tehnologijama.

Ekonomska kriza otežala je sticanje mogućnosti za osamostaljenje što je doprinelo tome da oni u proseku napuštaju roditeljski dom mnogo kasnije u odnosu na prethodne generacije.

Oni ipak imaju razloga za optimizam. Od 2015. godine, Milenijumci će predstavljati 15% evropske populacije. Nakon odlaska bejbi-bumera u penziju, predviđa se nestašica radne snage od 2017. godine. Ovo uznemirava pojedine poslodavce: milenijumci su malobrojni i svesni su svoje vrednosti.

Za pripadnike te generacije, formalni autoritet nije uvek sinonim za kompetenciju.
Ne plaše se poređenja sa drugima. Sa druge strane, opušteniji su u komunikaciji putem savremenih tehnologija nego direktno.

Odbijaju da rade tokom vikenda i praznika i žele slobodno vreme za opuštanje, jer je psihičko i fizičko zdravlje njihov prioritet. Tragaju za boljim kvalitetom života, kroz usaglašavanje posla i ličnog interesa. Kratkoročno razmišljaju i veoma su mobilni.

Generacija Y želi da shvati šta se dešava, da nađe smisao u onome što rade.
Neki ljudi misle i da naziv Generacija Y potiče od izgovora slova Y na engleskom – isto kao i reč „Why“, što znači „Zašto“.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *