Specijalista neurologije preporučuje kako da unapredite pamćenje

Doktor Midžali Seruja iz univerzitetske bolnice Džeferson, SAD, specijalista kognitivne neurologije, i sam daje (poznate) savete da vežbate pamćenje:

  1. Dosta spavajte – ako ste umorni teško je držati pažnju i pamtiti stvari, i zato je važno da vežbate dobar san. To znači da zaboravite na tehnologije u spavaćoj sobi (telefon, TV, radio). I bez obilnih obroka ili kafe pred san!
  2. Zanimajte mozak – kognitivna angažovanost je važna za sve, i u 30-im i u 90-im godinama. To možete čini aktivnostima koje su Vam zanimljive: čitanje, ukrštenica, sudoku, itd. Možda poželite da naučite da svirate neki instrument ili obnovite stara znanja i veštine?
  3. Održavajte „društveni kalendar“ – interakcija sa ljudima angažuje mozak na mnogo više načina nego druge aktivnosti, naročito kada se odvija uživo. Redovno se družite sa ljudima, bilo da je to partija igre, šetnja, ručak, itd.
  4. Primenjujte i poštujte zdravu dijetu – iste stvari koje neće prijati Vašem srcu, neće ni Vašem mozgu i pamćenju. Vežbajte najmanje triput nedeljno dok se ne oznojite ili ostanete bez dana. Ukoliko to već radite – intezivirajte! Jedite što manje industrijske hrane, i okrenite se voću, povrću, ribi, itd.
  5. I još neke „sitnice“ – odmorite se od tehnologija oko vas, uživajte u tišini, opustite se, i to će Vam popraviti raspoloženje, pamćenje i pažnju. Pokušajte više da slušate i trudite se da pratite stvari koncentrisano.
I da, napominje doktor, pomoći će i vežbe za pacijente koji boluju od Alchajmera: vežbajte rutinu, ona je motor za mozak, kada upoznate nekog ponovite njeno/govo ime i pokušajte da spojite ime sa mestom gde ste se upoznali.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *