Rad od kuće – ušteda od 10.000 dolara po radniku

Rad od kuće – ušteda od 10.000 dolara po radniku
Slika: Spavanje na poslu - kratka dremka za bolju efikasnost (potražite na Penzinu)

Kompanija PwC (PricewaterhouseCoopers) imala je veliki problem sa produktivnošću svojih mlađih zaposlenih. Zato su anketirali četvrinu svojih radnika, njih 44.000, da saznaju razloge zašto je to tako. Kada su dobili odgovor rešili su da reaguju odmah. I to se isplatilo. Koliko? U brojkama, oko 850 miliona dolara samo prve godine.

Odgovor čak 71 odsto zaposlenih bio je “stereotip” milenijumske generacije: posao im je imao prevelik uticaj na život. Skoro isto toliko njih izrazilo je želju da radi od kuće.

Direktori su se našli u situaciji da ne mogu da ignorišu ovo saznanje, jer, 80 odsto zaposlenih čine milenijumci i ova njujorška kompanija želela je da budu zadovoljni poslom:

– Naši ljudi poručili su nam da moramo da se menjamo – kaže Majkl Fenlon iz PwC-a.

Kompanija je napravila plan da sve svoje kancelarije pretvori u zajedničke otvorene radne prostore (co-working) gde zaposleni mogu da zakažu rezervaciju da koriste licencirane softvere ili mobilne aplikacije. Kada to ne rade – radili bi od kuće.

Ova promena mogla bi uštedi kompaniji dodatne milione dolara za pronalaženje novih radnika kada nezadovoljni napuste posao, za njihovu obuku, itd.

Dodatno, prostor kompanije košta 8-9 odsto budžeta, a sa ovakvim konceptom PwC bi taj trošak smanjio na oko dva odsto. S obzirom da je prihod polovinom 2015. godine bio 12,2 milijade dolara, kompanija bi mogla da uštedi oko 850 miliona dolara.

Ipak, ove stotine miliona dolara dolaze od toga što je kompanija PwC prilično velika, sa 200.000 zaposlenih u svetu:

– Prosečno, ovakav pristup štedi oko 11.000 dolara godišnje za svakog zaposlenog koji radi od kuće – kaže Kejt Lister, predsednica kompanije Global Workplace Analytics koja prati telekomunikacione trendove.

Međutim, PwC je još pre tri godine dao zaposlenima veću kontrolu nad svojim radnim vremenom, dozvoljavajući im da posao rade od kuće kad je to potrebno. To zapravo znači da su zaposleni i u radno vreme mogli da uzimaju slobodne sate koje bi nadoknadili radom od kuće. Mnogima je i ovo odgovaralo, jer u toku prepodneva mogu da idu u teretanu, da završe poslove po gradu, da izađu ranije, da se odmore u putu kući a zatim uveče da završe započeto na poslu.

Danas oko 90 odsto zaposlenih u PwC-u dolazi u firmu samo kada im je to neophodno za posao. Čak i Amanda Miranda koja radi u kadrovskoj službi, sada radi od jednog do tri dana nedeljno u kancelariji. Kaže da joj prija jer kod kuće može da radi dok sprema večeru ili pegla, prateći dešavanja na svom laptopu.

Ovaj trend kompatibilan je sa još jednim – manje prostora za radnike. Danas radnici u Americi imaju oko 25 odsto manje prostora po osobi nego što je to bilo sredinom 1990-ih. Ovome su doprinele rastuće cene nekretnina i svođenje većine poslova na rad pred računarom – laptopom.

– Mlađe generacije vole da rade u otvorenom prostoru. Oni su odrasli u okruženju koje je bilo stimulativno, oko njih se sve vreme nešto dešavalo – kaže Ken McCarthy iz kompanije Cushman & Wakefield za Blumberg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *