Podmladite mozak učenjem novih veština

„Najviše su napredovali oni koji su učili o digitalnoj fotografiji i „Fotošopu“ jer su to bili najzahtevniji zadaci, naročito za one koji nikada pre nisu imali kontakt sa računarom“…

Doktor Denis Park, neurolog sa univerziteta Teksas, ispitivao je uticaj učenja novih veština na mozak, uz pomoć 200 starijih dobrovoljaca koji su se uključili u različite aktivnosti, kao što su fotografija ili šivenje.

– Iako se šivenje ne čini kao preterano zahtevan misaoni zadatak, primetićete da ono zahteva baratanje sa raznim apstraktnim oblicima, i da ima svojih teškoća – objašnjava Park.

Grupe su provodile 15 sati nedeljno tokom tri meseca u učenju novih veština, a zatim su njihovi rezultati na testu upoređeni sa rezultatima sa nekoliko kontrolnih grupa koje grupe su se u međuvremenu zabavljale, ali ne na način koji bi bio podsticajan za misaoni proces. One su gledale filmove, pričale o letovanjima, slušale muziku, igrale jednostavne društvene igre, itd.

Rezultat je pokazao da su oni koji su se bavili novom veštinom značajno više napredovali u odnosu na ostale, naročito u sposobnostima pamćenja. Najviše su napredovali oni koji su učili o digitalnoj fotografiji i „Fotošopu“ jer su to bili najzahtevniji zadaci, naročito za one koji nikada pre nisu imali kontakt sa računarom.

„Tajna“ je u tome što učenje ojačava veze između regija mozga i time ga „podmlađuje“ i štiti od demencije. Razne igre mogu stimulisati kratkoročno pamćenje, ali učenje nove veštine suštinski izgrađuje veze u mozgu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *