Jednostavni načini za zaštitu vida (2)

Veliki broj starijih ljudi je poluslep ili skoro skroz slep zbog očnih oboljenja vezanih za starenje, kao što su: glaukom, katarakta, degeneracija makule (žute mrlje) i dijabetična retinopatija. Postoje jednostavni načini da se vid što bolje zaštiti.

Serijal: Jednostavni načini za zaštitu vida

  • Držite se podalje od dima 

Pušenje može biti uzrok višestrukih hroničnih oboljenja, uključujući i kataraktu i starosnu degeneraciju makule, tvrde lekari. To je samo još jedan razlog zbog kog bi trebalo ostaviti cigarete, a najbolje bi bilo nikada i ne početi sa pušenjem.

  • Držite nivo šećera i krvni pitisak pod kontrolom 

Promenljivi nivoi šećera i krvnog pritiska mogu da naškode minijaturnim krvnim sudovima u mrežnjači, što potencijalno dovodi do problema sa vidom, a može dovesti čak i do slepila. Dijabetičari i osobe sa visokim krvnim pritiskom treba da vode računa da zadrže nivo pod kontrolom kako bi očuvali zdravlje svojih očiju.

  • Odmorite prenapregnute oči 

Mnogi ljudi provode mnogo vremena ispred ekrana, što televizora, što računara. Američki Nacionalni instituti za zdravlje (National Institutes of Health NIH) preporučuju poštovanje 20-20-20 pravila kako bi se smanjilo štetno naprezanje očiju. Svakih 20 minuta, treba provesti 20 sekundi zureći u tačku 20 stopa (šest metara) ispred sebe (u suprotni zid, ako je dovoljno udaljen, ili kroz prozor).

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *