Humanije zdravstvo se rađa sa rečenicom lekara ‘Dobar dan, moje ime je…’

Humanije zdravstvo se rađa sa rečenicom lekara ‘Dobar dan, moje ime je…’

Lekarka Kejt Grejndžer susrela se sa bezličnim licem britanskog zdravstva kada je obolela od sarkoma. Zato je pokrenula kampanju na Tviteru #HelloMyNameis kojom želi da podstakne zdravstvene radnike da se predstave pacijentima i da im se obraćaju po imenu. Mala stvar – veliki učinak.

Kejt Grejndžer ima 33 godine, lekar je i obolela je od raka, sarkoma u terminalnoj fazi. Ona je još 2013. godine, uz pomoć svog supruga, pokrenula kampanju na društvenoj mreži Tviter, označenu haštagom #hellomynameis (Dobar dan, moje ime je), kako bi podsetila društvo u kome živi da je neophodno da briga o pacijentima bude humanija.

Ona poziva pre svega zdravstvene radnike da se predstave kada se obraćaju pacijentima i da se bolesnim osobama obraćaju po imenu, a ne po broju na njihovom krevetu, u zdravstvenom kartonu ili po broju sobe.

„Činjenica da se osoblje nije predstavljalo izazivala je kod mene osećanje da nisam ličnost, već samo bolestan organizam“, objasnila je Kejt.

„Na medicinskom fakultetu nas od prvog dana prakse uče da se, pre bilo čega drugog, predstavimo pacijentu. Čak smo dobijali poene na ispitima ukoliko ovo uradimo. Mislim, međutim, da se ne fokusiramo zaista na to zašto je prijateljsko predstavljanje presudno i zašto to nije samo puka ljubaznost.“

„Kao pacijent, vi ste u ranjivom položaju. Zdravstveni tim zna toliko ličnih podataka o vama, dok vi često ne znate ništa o njima. Ovo dovodi do neravnoteže moći. Najobičnije predstavljanje ponovo uspostavlja tu ravnotežu. Ja takođe verujem da je prvi korak u obezbeđivanju saosećajne brige uspostavljanje ljudske veze i izgradnja poverenja sa osobom.“

„Domišljatost ove ideje leži u njenoj jednostavnosti. Ne košta ništa i potrebno je samo par sekundi, ali ona doprinosi pozitivnom iskustvu pacijenta. To je prvi korak ka otkrivanju šta je važno toj osobi i ka stavljanju njenih problema na prvo mesto.“

„Ponosna sam na negu koju pružam i želim da moji pacijenti znaju moje ime. Kao pacijent, verujem da su male stvari kao što je ova ono što pravi najveću razliku“, prenosi reči dr Kejt Grejndžer britanski list The Guardian.

„Želim da moja zaostavština bude da se Nacionalna zdravstvena služba (Velike Britanije) odnosi prema svim pacijentima sa saosećanjem.“

Kampanja je doživela veliki uspeh i dobila podršku nekoliko organizacija, kao i skoro 400.000 zaposlenih u britanskoj zdravstvenoj službi.

Kejt Grejndžer je napisala dve knjige u kojima opisuje svoje iskustvo „The Other Side“ (Druga strana) i „The Bright Side“ (Svetla strana).

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *