Grejna sezona 2022. – Dinamika rada

Grejna sezona 2022. godine je zvanično počela, ali to ne znači da će sva domaćinstva sa centralnim grejanjem biti topla. Kada će uključivati, a kada isključivati grejanje objasnili su iz „Beogradskih elektrana“. Ova dinamika rada će se, najverovatnije, poštovati i u drugim mestima u Srbiji.

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

FotografijaVintage Balkans

Svih 60 toplana u Srbiji od jutarnjih sati 1. novembra je u redovnom režimu, rekli su u Udruženju toplana Srbije. To znači da je grejna sezona od danas i počela. Na daljinske sisteme grejanja priključeno je 650.000 domaćinstava, od čega je polovina u Beogradu.

Ivana Kalanja, izvršna direktorka „Beogradskih elektrana“ kaže da su svi toplotni izvori tog preduzeća uspešno započeli prvi dan. Navela je da nema poremećaja na mreži.

Objašnjenje dinamike rada centralnog grejanja

Kako je objasnila Ivana Kalanja, pri određenim temperaturama radijatori se gase.

Grejanje se gasi kada je 15 stepeni napolju. Kako se bude razvijao dan, od 10 ili 11, mi satno pratimo prognozu i ostvarene temperature u većem delu grada i, u skladu sa tim, donosimo odluku o prekidu“, naglasila je.

Grejanje se ponovo uključuje ukoliko temperatura padne ispod 12 stepeni tokom večeri.

„Uobičajeni grejni dan je od 6 do 22, osim nedeljom i praznikom, kada je od 7 do 22 sata. Odluka kaže da, ukoliko su spoljni uslovi takvi, može se vršiti i prekid u radu. Pravilima o radu je to preciznije definisano, odnosno kada temperature 15 stepeni i više traju četiri sata u toku dana, vrši se prekid. Ponovno pokretanje sistema je kada temperatura padne na 12 stepeni. Takođe, obaveza je, kada su jako niske temperature, da se greje 24-satno, odnosno da se produži grejanje i tokom noći“, navela je Kalanja.

Prijave problema sa grejanjem u Beogradu

Curenje radijatora i instalacija i slične probleme Beograđani mogu da prijave na telefon 011 2093 100. Sve ostale probleme, kao što su hladni radijatori, mogu da prijave na 011 2093 011 (ako im se neko javi).

„Naš dispečerski centar je pojačan. Međutim, prvi dani sezone, ja verujem, ova godina je specifična zbog odlaganja. Ljudi imaju želju i svakome je svoj problem najveći, zato molimo sve sugrađane da ukoliko ceo objekat nema grejanje, to prijavi ili upravitelj ili jedna osoba iz zgrade, jer ako primamo 20 poziva sa jedne adrese, jednostavno zagušimo centar“, zamolila je Kalanja.

Izvor: Ekapija