Da li su oni zaista najuspešnija generacija u istoriji čovečanstva?

Da li su oni zaista najuspešnija generacija u istoriji čovečanstva?

Zvuči li tačno teza da je generacija Amerikanaca koja je nekoliko decenija prethodila generaciji Bejbi-bumera, tj. generacija od 1890-ih do 1920-ih godina, upravo ona koja se u istoriji najviše ističe kao nosilac ogromnih pozitivnih društvenih promena…

Sajt „Žilave zajednice“ (Resilient Communities) koji promoviše snažnije i nezavisnije lokalne zajednice u smislu hrane, energije i sirovina, ponekada debatuje i o iskustvima ranijih generacija koje su svakako živele u daleko održivijem društvu, spremnom da se suoči i sa daleko većim problemima nego što su oluje ili nestanak struje.

U jednom takvom tekstu iznose tezu da je generacija Amerikanaca koja je nekoliko decenija prethodila generaciji Bejbi-bumera, tj. generacija od 1890-ih do 1920-ih godina, upravo ona koja se u istoriji najviše ističe kao nosilac ogromnih pozitivnih društvenih promena (Greatest Generation – Najveća generacija).

Argumenti za ovakvo viđenje leže u tome da je ova generacija, nakon godina bede tokom Velike depresije, provela Ameriku kroz Drugi svetski rat kao pobednicu na svim frontovima na kojima je ratovala, a zatim je čak oko 15 odsto njenih pripadnika u posleratnim godina steklo status milionera. Takođe, za njihovog veka, prosečan životni vek produžio se sa svega 54, na čak 79 godina života.

Pored kratkog učešća i u Prvom svetskom ratu, ova generacija usvojila je radio, automobile, televiziju, telefon, avione. Načinili su ogromne korake u medicini, a prosečna plata se povećala sa 432 (oko 11.600 današnjih) na 45.000 dolara u 2013. godini.

Bili su deo globalizacije ekonomije i stvorili su ogromne kompanije, a u Americi, oni su čak uhvatili priključak i sa erom interneta. Ne treba zaboraviti i da je ova generacija izgradila nekoliko potpuno novih industrija, od Holivuda do zabavnih parkova, od Silikonske doline do Las Vegasa, od lanaca brze hrane do međunarodnih brendova potrošačke robe.

Sajt naročito podvlači da je ova generacija svojim potomcima ostavila pet triliona dolara bogatstva – više nego ijedna posle njih do danas. Međutim, sajt podseća i da se o njoj veoma malo govori (Tom Brokaw je jedan od retkih autora koji to čini) u kontekstu generacije koja je daleko stigla i koja nikada nije zaboravila odakle je krenula.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *