Beogradski prevoz: Besplatna doživotna karta za starije od 65

website creator

Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!

Uvođenjem novog sistema javnog prevoza besplatna doživotna karta za Beograđane starije od 65 najverovatnije neće morati da se iznova kupuje i obnavlja. Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je uvođenje i drugih novina kada je u pitanju naplata javnog prevoza u glavnom gradu Srbije.

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, predstavio je danas novo tehničko rešenje sistema javnog prevoza. Raskida se ugovor sa Kentkartom jer je njihov validator bio „laž“. Ukidaju se i neke vrste karti, a uvode nove.

Kada su najstariji Beograđani u pitanju, gradonačelnik je najavio da će se oni „prijavljivati preko aplikacije ili dobiti doživotnu besplatnu kartu“. Dakle, besplatna doživotna karta za starije od 65 godina više ne bi morala da se kupuje i dopunjuje.

Jednostrani raskid ugovora sa kompanijom Kentkart

Gradonačelnik Beograda je rekao da će Grad jednostrano raskinuti ugovor sa Kentkartom. Ovu odluku je je obrazložio:

„Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru – sistem koji ne može da funkcioniše i koji donosi štetu i gradu i putnicima, jer nije unapredio javni prevoz, več ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu pridržavali.

„Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu“, rekao je gradonačelnik Beograda. Pa ipak, naglasio je, samo 25 odsto ljudi čekiralo je karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte.

„Je l vi shvatate koliko je ovo jedna laž? Validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 odsto putnika.“

„Hteo sam da ukažem na to kolika je ovo prevara. Trinaest godina teramo ljude da se validiraju, a mi ne znamo koliko ljudi plaća prevoz. Mi samo znamo da je opalo sa devet milijardi na šest milijardi. Postavlja se pitanje čemu je ovo služilo poslednjih 13 godina? Ničemu.“

Grad Beograd je trebalo da se dogovori sa Kentkartom da zajedno rade. Ideja je bila, kako je rekao Šapić, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao. Međutim, i od toga se odustalo.

„Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistemu“, rekao je Šapić.

Grad Beograd će zahtevati odštetu za štetan ugovor. Odbraniće se, rečeno je, pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora. Aleksandar Šapić je na konferenciji rekao i da će na sudu tražiti podatke i uvid kako je taj „tajni sistem“ funkcionisao.

Gradonačelink je naglasio da je glavni problem u funkcionisanju naplate javnog prevoza bilo neprihvatanje sistema od strane putnika. A evo kako bi naplata javnog prevoza u Beogradu rebalo da izgleda u bliskoj budućnosti.

Nove karte u javnom gradskom prevozu Beograđana

Gradonačelnik Šapić je najavio da će celodnevna karta ubuduće koštati 200 dinara, a da se ukida karta koja važi 90 minuta.

„Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na četiri zone. U novom, postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju“, objasnio je Šapić.

Takođe će biti uvedena karta za sedam dana koja će koštati 1.000 dinara, a biće ukinute sadašnje karte za tri i pet dana.

Mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu i 3.500 za dve zone. Godišnja karta koštaće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.

Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom.

Aleksandar Šapić je rekao da se uvodi moderan sistem plaćanja putem besplatne aplikacije. Karta će se kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća „Naplata prevozne usluge“.  Plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja.

Besplatan prevoz i ukidanje kontrolora

Pravo na besplatan prevoz u Beogradu imaće građani stariji od 65 godina i svi učenici starosti do 19 godina.

Osobe starije od 65 godina neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu besplatnu kartu.

Podsećamo na poslednje promene u sistemu naplate javnog gradskog prevoza u Beogradu: Beogradska kartica – sve je isto samo BusPlusa nema

Gradonačelnik Beograda je rekao i da će biti ukinuti kontrolori.

„U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa.“

NOVE INFORMACIJE:

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, 16. maja 2023. godine, obelodanio je – konačnu odluku o sistemu naplate i cenama. Ova odluka stupa na snagu 17. maja 2023. godine. O tome možete pročitati ovde: Beograd: Od 17. maja, doživotna kartica za prevoz starijima od 65

Izvor: Ekapija
Fotografija
Marko Nikolajević za Penzin.rs