8 lekcija Majkrosofta: Kako ne otpuštati radnike

Stiven Elop, predstavnik kompanije Majkrosoft, 17. jula 2014. godine objavio je mejl zaposlenima koji se pre svega odnosio na radnike finske kompanije mobilnih telefona Nokia koju je Majkrosoft nedavno kupio.

Mejl (memo) koji počinje sa neuobičajeno opuštenim „Hello there“ („ćao svima“) za kratko vreme postao je primer kako ne treba otpuštati radnike. Naime, u 11, od 14 pasusa, Elop kaže:

– Planiramo da će ovo (prethodno izneseni planovi) rezultirati sa procenjenim smanjenjem od 12.500 zaposlenih tokom naredne godine. Ove odluke su teške za tim, i planiramo da podržimo otpuštene članove tima sa otpusnim beneficijama.

Inspirisana ovim mejlom, Lusi Kelavej iz Financial Times-a izdvojila je 8 lekcija koje drugi poslodavci mogu naučiti:

  1. Nikada se ne obraćajte snishodljivim tonom ako niste takva osoba. Elop se obratio zaposlenima kao baka ili deka petogodišnjem detetu.
  2. Jasno obraćanje je uvek dobra ideja – osim kada nemate ništa jasno da kažete.
  3. Reč „usaglašavanje“ služi kao upozorenje da je rečenica u kojoj se nalazi čist promašaj. On ih ima ukupno šest i nije jasno šta tačno sa čim treba da se „usaglasi“.
  4. Kada su stvari jeftine ili skupe, jednostavno tako i recite.
  5. Izbegavajte reč „iskustvo“ idako je jedna od najpopularnijih kog menadžera, ona je varljiva.
  6. Što više direktor koristi reč „strategija“, to se više plašiš da mu ista nedostaje.
  7. Nikada ne koristite „trojstvo“ apstraktnih pojmova, time samo pokazujete da je to što govorite nepodesno (zajedno, fokus, usaglašavanje, itd).
  8. I poslednje, kao bonus, nikada ne završavajte memo sa „Pozdrav“, piše Lusi za FT.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *