Da li smo sa 50+ spremni za radikalne rezove u životu? Kakve odluke ćemo donositi, šta ćemo menjati, koje navike ćemo odbaciti, a koje novine uvesti? Koje promene u životnim navikama donose srednje godine i pozno doba?
- Napomena: tekst preuzet sa sajta Marketing mreža
- Više o uticaju različitih generacija na ekonomiju čitajte na Penzinu
Odgovor na ova pitanja dalo je najnovije istraživanje „ReMovement“ koje je sprovela kompanija Ketchum, jedna od vodećih svetskih konsultanskih kuća u oblasti komunikacija.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Istraživanje je obuhvatilo potrošače preko 50 godina starosti, i sasvim (ne)očekivano došlo do rezultata da je ova populacija spremna da menja mnogo toga, pa i potrošačke navike i brendove.
Upravo je studija „ReMovement“ potvrdila da srednje doba predstavlja vreme kada treba odbaciti stare navike i isporbati nove stvari. Rezultat ovog istraživanja pokazuje da potrošači stariji od 50 godina, ne samo da su iznenada spremni za promene, već su spremni za radikalne „rezove“ u svim aspektima života, bilo da je u pitanju npr. razvod braka bez ljubavi ili „raskid“ sa brendom sa kojim je „odnos postao navika“.
„ReMovement“ studija potvrđuje da srednje doba predstavlja vreme kada se odbacuju stare navike i isprobavaju nove stvari.
Čak 89% ispitanika izjasnilo se da je više nego voljno da isproba nove brendove, da se ponovo pokrene dok prolazi kroz promene životnih navika, i da nisu lojalni koliko su trgovci bili ubeđeni da jesu.
– Trgovci ne veruju u nestabilan odnos sredovečnog potrošača prema brendu, a trebalo bi ozbiljno da se pozabave ovim problemom. Zbog toga i savetujemo brendovima da zajedno sa stručnjacima u oblasti komunikacija kreiraju i sprovedu kampanje koje će biti usmerene ka ovoj populaciji. Ako se povežu sa ovom starosnom grupom na način na koji ona to želi, biće nagrađeni uvažavanjem i lojalnošću – istakla je Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije Olaf&McAteer, Ketchum-ovog partnera u Srbiji.
*10 saveta za brendove da se povežu sa starosnom grupom 50+:
- Predstavite svoj brend u novom svetlu – Naglasite prednosti za ljude koji prolaze kroz promene u životu.
- Imajte u vidu da je ova generacija otvorena za upoznavanje novih ljudi, proizvoda, usluga… – Pružite im priliku da to i učine.
- Pomozite im da okrenu novi list – Ponudite im mogućnost da krenu napred bez gledanja unazad.
- Slavite sreću koju donosi novo životno doba – Pokažite kakvu sreću donose i 60-e i 70-e godine.
- Bacite akcenat na optimizam – Prikažite ljudima uzbudljive mogućnosti koje su pred njima.
- Slavite individualnost – Pokažite da je u redu biti sam i uživati u svom društvu.
- Eksperimentišite – I ova generacija želi da proba nove stvari.
- Dozvolite ugađanje sebi – Potvrdite da je želja ljudi da se posvete ličnom ispunjenju sasvim ok.
- Pokažite da lojalnost treba zaslužiti – Recite otvoreno da se lojalnost brendu ne podrazumeva i da nije obavezna.
- Obezbedite plan za dugovečnost – Ponudite ideje za dobar život i u srednjem I poznom dobu.
*Napomena Penzina: Uvek valja imati na umu kako nas vide i oni „drugi“ :)