Vidimo li granicu između PR-a i novinarstva u medijima

Vidimo li granicu između PR-a i novinarstva u medijima
Slika: Suzana i starci (potražite više detalja na Penzinu)

Tvrdi se da plasirani PR sadržaj čini između 60 i 70% sadržaja u medijima. Koliko su informacije koje u medije plasiraju glasnogovornici kompanija ili stranaka zapravo istinite i značajne za javnost i javno mnjenje? 

Politika je početkom februara 2014. godine pokrenula veoma značajnu temu koja nije dovoljno analizirana ni na globalnom niovu a tiče se uticaja na medijski sadržaj i odnosa PR službi (pi-ar; public relations – odnosi sa javnošću) i suštinskog novinarstva.

Često se tvrdi da plasirani PR sadržaj čini između 60 i 70% sadržaja u medijima. Zato ključno pitanje jeste: koliko su informacije koje u medije plasiraju glasnogovornici kompanija ili stranaka zapravo istinite i značajne za javnost i javno mnjenje?

Na primer, kompanijski PR (osoba zaposlena u kompaniji ili agencija angažovana za ovu svrhu) medijima dostavi vest da je ta kompanija zaposlila novih 50 radnika, i sada ih ima 300. U uslovima ovakve privrede u Srbiji to je nekome značajna vest (ukazuje nezaposlenima gde mogu da se raspitaju za posao).

Međutim, za društvo bi trebalo da zna i koliko iznose subvencije koje ta kompanija dobija iz od države (besplatan plac, olakšice i direktne subvencije za svako radno mesto, itd). PR ovo neće saopštiti javnosti, često neće ni mediji ucenjeni prihodima od oglasa, i mi saznajemo samo jednu stranu medalje.

Tema je  složena, ima mnogo uglova, i zato preporučujemo za čitanje: 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *