Zdravstvene kartice će overavati država na osnovu podataka Poreske uprave

Zdravstvene kartice će overavati država na osnovu podataka Poreske uprave
Kartica zdravstvenog osiguranja - KZO (prednja strana)

Poslodavci u Srbiji više neće morati da overavaju zdravstvene kartice odlaskom na šalter, već će to država činiti umesto njih na osnovu podataka Poreske uprave o uplaćenim doprinosima, pišu Večernje novosti.


Poslodavci u Srbiji više neće morati da overavaju zdravstvene kartice odlaskom na šalter, već će to država činiti umesto njih na osnovu podataka Poreske uprave o uplaćenim doprinosima.

Kako piše Tanjug, a Novosti prenose, baš zahvaljujući automatskoj overi zdravstvenih kartica, nestao je veliki birokratski teret za poslodavce i ostvarena je ušteda u privredi od najmanje 1,5 miliona evra godišnje.

Predsednica vlade Ana Brnabić posetila je tim povodom kompaniju Delez, a odlučila se baš za nju jer zapošljava 12.000 ljudi.

„Završen je veliki posao. Nadala sam se da će to biti i ranije, ali od 1. oktobra poslodavci mogu da overe knjižice bez odlaska na šalter“, rekla je ona i dodala se na taj način pravi ušteda od oko 500.000 sati za privredu koja je do sada toliko vremena gubila na šalterima RFZO.

Premijerka je rekla da to još uvek ne važi za paušalce i poljoprivrednike koji zdravstvene knjižice overavaju po staroj proceduri, ali da se nada da će i oni do polovine naredne, 2018. godine to moći da čine bez odlaska na šalter.

Generalni direktor kompanije „Delez Srbija“ Kventen Roaje rekao je da se na ovaj način povećava efikasnost privrede, a smanjuje administrativni teret.

Dodao je i da je dosadašnji način overavanja zdravstvene knjižice oduzimao mnogo vremena i bio prepreka u funkcionisanju.

Podsetio je da, ukoliko je sistem u kome posluju bolji, i oni će kao kompanija bolje obavljati posao i biti efikasniji u ispunjavanju očekivanja kupaca.

Izvor: Večernje novosti


Komentar Penzina:

Svaka procedura manje, svaki odlazak na šalter manje, dobra je vest za građane svake zemlje. Zato će svako, pa čak i oni građani koji se teže navikavaju na promene, pozdraviti planove, kao što je ovaj, da se posao automatizuje.

Ono što, međutim, plaši jeste ovakav način prezentovanja do sada postignutog. Već samo na osnovu pitanja čitalaca Penzina, na osnovu njihovih komentara koji su neretko bili obojeni i potpunim beznađem pred problemima s kojima su se suočavali prilikom zamene stare „papirne“ knjižice, za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja, rekli bismo da je ushićenost zbog „uspeha“ premijerke, ako ne sasvim neosnovan, onda se bar sigurno može reći: neprimeren.

Nadamo se da će nadležni ubuduće pohvale za svoj rad dobijati od nas, građana, a ne od sebe samih. Mislimo da im to nije posao. A mi smo ti koji im posao obezbeđuju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *