Godišnje se u Srbiji ukrade od 2,5 do tri hiljade vozila, a samo u Beogradu preko polovine od tog broja – prosečno četiri dnevno (2012 – 1.558; 2011 – 1.468; 2009 – 1.861; 2008 – 2.301; 2007 – 2.625; 2001 – 4.787).
Krađe traju oko minut, a vrše se odnošenjem „paukom“, bušenjem karoserije i izvlačenjem žica za dekodiranje računarima (noviji automobili marke BMW, Audi A6 ili Reno Megan).
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Ipak, u 70 odsto slučajeva u Beogradu reč je o jednostavnijim metoma uz korišćenje šrafcigera (punto), ili prosto uskakanjem u vozilo u kom je ostao ključ kada vlasnik izađe do trafike, što rade sitniji lopovi, takozvani „natrkači“. Treba imati dodatnu zaštitu jer se kradljivci mahom opredeljuju za ona vozila gde ima manje „posla“.
– Do sada se najbolje pokazao originalni “zeder”, koji blokira volan, i nismo imali nijedan slučaj krađe automobila s njim. “Igla” se takođe pokazala dobro, ali ima jeftinijih kopija koje se otvaraju za nekoliko sekundi – kaže Borislav Kovačević, šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima u Beogradskoj policiji za Telegraf:
– Efikasna zaštita (oko 2.500 dinara) jeste i premeštanje OBD priključka sa standardnog mesta, preko kog se lopovi “kače” na kompjuter vozila i startuju motor jer odustaju od daljeg traženja. Naravno, ovo ne sprečava lopove opremljene šlep-vozilima da prosto odnesu auto.