Saobraćaj u Beogradu podređen je automobilskom saobraćaju. „Žuta traka“ za vozila javnog gradskog prevoza ne može da se uporedi sa metroom kakav imaju uređene metropole.
Pored toga, semafori u gradu usklađeni su tako da prave zelene talase za vozila, čak i onda kada pešacima ostaje svega nekoliko sekundi da pređu ulicu sa četiri ili šest kolovoznih traka.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
„24 sata“ izdvojile su nekoliko semafora: u blizini Doma sindikata, kod zgrade RTS-a u Takovskoj (10 sekundi) i kod “Madere” u bulevaru Kralja Aleksandra, pešaci čekaju nekoliko minuta do zelenog svetla za njih koje traje svega nekoliko sekundi. Na uglu pomenutog bulevara i ulice Desanke Maksimović crveno za pešake traje 104 sekunde, a zeleno 15 sekundi.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da do sada nisu dobili nijednu primedbu građana na ove semafore. Mi se pitamo da li je potrebno da stariji ljudi skrenu pažnju nadležnim da ne mogu da pređu 12 do 15 metara za desetak sekundi?
U Beogradu postoji ukupno 100 pešačkih semafora na kojima se nalazi displej koji odbrojava u sekundama trajanje zelenog ili crvenog svetla, a često se dešavaju scene da stariji ljudi ostanu na sred saobraćajnice u trenutku kada se ugasi zeleno svetlo za njih.