Stručnjaci sa Instituta za primenu nuklearne energije (INEP) dizajnirali su test za trihinelu.
Nakon više desetina godina istraživanja i testiranja obolelih od trihineloze, tim specijalista sa INEP-a inovirao je i dizajnirao je test za trihinelu. Ovaj test donosi pravu revoluciju, kako u brzini tako i u preciznosti rane dijagnostike ove bolesti.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Trihinela je bolest koju ljudi dobijaju konzumiranjem nedovoljno termički obrađenog svinjskog mesa ili divljači. Životinje se zaraze nakon što pojedu inficiranog glodara. Više od 11 miliona ljudi obolelo je od trihinele, a u 55 zemalja svakodnevno se beleže novi slučajevi zaraze.
Preventiva kod trihinele kreće sa farme. Organska ishrana predstavlja potencijalnu opasnost jer se životinje iz kontrolisanih uslova prebacuju u prirodne gde mogu doći u kontakt sa zarazom.
Izuzetno je važna i termička obrada mesa koja može sprečiti zarazu.
- O prednostima termičke obrade, možete čitati u tekstu: 5 prednosti kuvane u odnosu na sirovu hranu
Jedna od glavnih vrednosti inovacije je što serološki test – uzorak krvi, potvrđuje bolest kod životinja i ljudi. Velika prednost ove dijagnostike je što kada jedna životinja na farmi oboli, test omogućava proveru prisustva infekcije kod svih životinja i time se sprečava bespotrebno uništavanje svih životinja, a ciljano se uklanjaju samo zaražene životinje. To testu daje veliki ekonomski značaj.
Gotovo svake godine epidemija trihineloze dogodi se u svetu, dok se izvori bolesti teško pronalaze klasičnim metodama.
INEP Unitrih tim
Tim „Unitrih“ odneo je pobedu na takmičenju za najbolju tehnološku inovaciju u Republici Srbiji za 2019. godinu. „Unitrih“ tim čine dr Ljiljana Sofronić, dr Marija Gnjatović, dr Saša Vasilev i Aleksandra Todorović. Test je zvanično priznat od strane Svetske komisije za trihinelozu i definisan je kao test sa najvećim potencijalom za globalnu primenu.
Povećana senzitivnost i specifičnost testa omogućili su da postane jedinstven na svetskom nivou, kao plod višedecenijskog rada ekipe INEP-a.
Cilj je da se tokom 2020. godine ponudi test nekim stranim kompanijama koje imaju veliku prodajnu mrežu u Evropi i svetu.
Izvor: Novosti Online