Svetska organizacija potrošača ove godine skreće pažnju na prava potrošača u digitalnom dobu, a Asocijacija potrošača Srbije na prava korisnika usluga mobilne telefonije
Danas je Svetski dan potrošača. On je ustanovljen još 1983. godine, a svake godine ima neku posebnu „temu“.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Ove godine je Svetska organizacija potrošača (Consumer International – CI) rešila da skrene pažnju na prava potrošača u digitalnom dobu. Organizacija koja je osnovana 1960. i koja deluje kao nezavisan glas svih potrošača, ma gde da se nalaze na svetu, želi da ovogodišnjom temom skrene pažnju na prava potrošača u digitalnoj eri.
Širom sveta, današnji dan se obeležava raznim lokalnim inicijativama, kao što su kampanje, konferencije za štampu, javne radionice i ulične manifestacije. CI ima preko 220 učlanjenih organizacija iz 115 država. Stalno se širi i nastavlja da jača, a sve u cilju zaštite potrošača.
Pridruženi član Svetske organizacije potrošača je i Asocijacija potrošača Srbije (APOS) koja se pridružila svetskoj kampanji time što je danas želela da animira potrošače u Srbiji da preko društvenih mreža daju svoje primedbe na usluge mobilne telefonije. Kako bi ove primedbe bile što vidljivije, obavezni su tagovi #TelefonijaPrava i #PhoneRights.
Prema podacima mnogih organizacija potrošača u Srbiji, usluge mobilne telefonije su u samom vrhu po broju žalbi. Sam CI, budući da je situacija slična i u mnogim drugim zemljama, najavio je donošenje Agende za fer usluge mobilne telefonije:
- Obezbedite potrošačima pristup pouzdanom servisu po pristupačnoj ceni
- Obezbedite potrošačima fer i jasne ugovore koji će biti razumljivi svim potrošačima
- Obezbedite potrošačima fer i transparentno tarifiranje
- Pružite potrošačima sigurnost i rukovođenje ličnim podacima
- Slušajte žalbe potrošača i odgovarajte na njih