Broj vozača starijih od 70 godina u SAD povećao za 30 odsto, od kojih 79 odsto danas vozi automobil. A tek treba da pristignu generacije bejbibumera…
Studija Osiguravajućeg instituta za bezbednost na autoputevima SAD iz februara 2014, pokazala je da su saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom, u kojima su učestvovali stariji vozači, značajno ređe u poslednjih 15 godina.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Stopa smrtnosti u nesrećama pala je za 42 odsto od 1997. do 2012. godine, što je više od pada od 30 odsto koji je zabeležen u grupi vozača od 35 do 54 godine u istom vremenskom intervalu. Stariji vozači ređe učestvuju u nesrećama jer manje i voze. Ali, broj saobraćajnih nesreća po broju pređenih kilometara povećava se nakon 70. godine, a do 80, stariji vozači češće imaju udese od vozača srednjih godina.
Istraživanje je pokazalo da je i stopa nesreća po pređenom kilometru opala za 39 odsto u grupi vozača starijih od 70 godina. U isto vreme, broj svih nesreća sa starijim vozačima, opao je za 25 odsto, a za 31 odsto pao je broj svih saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali stari – kao vozači, putnici, motociklisti i pešaci.
Istraživači nisu sigurni zašto se ovo dešava. Pretpostavljaju da su vozila danas bezbednija, i da neka unapređenja pomažu starijim vozačima. Postoje naznake i da je zdravlje starijih vozača danas bolje nego što je bilo pre 15 godina, pa bolje psiho-fizičko stanje doprinosi bezbednosti, i kada je reč o izbegavanju nesreće, ali i kada je reč o oporavku posle nje.
Treba takođe napomenuti da se u istom periodu broj vozača starijih od 70 godina povećao za 30 odsto (2010. godine činili su ukupno 9% stanovnika u SAD), i da će on rasti kako budu pristizale generacije bejbibumera. Očekuje se da će do 2050. godine procenat starijih od 70 godina u ukupnoj populaciji SAD preći 16 odsto. Oko 79 odsto starijih od 70 godina danas vozi, što je je manji procenat nego onaj za generacije od 20 do 69 godine, koja istovremeno prelazi više kilometara po osobi.