Poslodavci u svetu sve češće su aktivno uključeni u zdravstveno stanje i navike svojih zaposlenih s obzirom na to da se cena osiguranja menja upravo prema ovim parametrima. Zato im je od velikog značaja novo istraživanje koje pokazuje kako najefikasnije odvići zaposlene od pušenja.
Tako neke firme radi dobijanja olakšica od osiguravajućih kuća uvode posebne kuhinje sa zdravom hranom i sl, a mnoge pokušavaju da motivišu zaposlene da prestanu sa lošim navikama po njihovo zdravlje, među kojima je i pušenje.
Otvaranjem Google oglasa na ovoj strani pomažete rad Penzina. Hvala vam unapred!
Na primer, oni svoje zaposlene nagrađuju ukoliko ne prave puš-pauze na poslu, a ove troškove pokrivaju od manjih osnovica za osiguranje.
Međutim, novo istraživanje pokazuje da bi, umesto nagrade koja dolazi nakon ostvarenog cilja, efikasnije bilo da radnici novac „osete“ unapred.
– Ljudi se više plaše da izgube pet dolara nego što su motivisani da zarade pet dolara. I tako, njihovi postupci prate ovu psihologiju.
U početku je bilo teško da ubede radnike da unapred polože depozit u onoj vrednosti koliko bi potrošili na cigarete u narednih nekoliko meseci, i koji bi im bio vraćen kada taj period istekne:
– Program sa depozitima bio je duplo efikasniji od koncepta nagrada, i pet puta efikasniji od programa u kojima se obezbeđuju besplatna sredstva za odvikavanje od pušenja kao što su nikotinske zamene – kažu istraživači.
Istraživanje je objavljeno u New England Journal of Medicine – Randomized Trial of Four Financial-Incentive Programs for Smoking Cessation.
Koliko je ovo istraživanje značajno za poslodavce govori podatak da zaposleni pušač košta firmu 5.000 dolara više svake godine zbog većih troškova zdravstvenog osiguranja i drugih izdataka, piše NPR.